Nog een kopportret van de Kuifduiker.... Wat een ogen hè?

Ik denk dat 90% van de foto's hier gecropt zijn. Sommige zelf meer dan 2/3e (70%).Nikkormaat schreef:Nu ben ik mij aan het oriënteren op onder andere de Nikon 200-500mm. Om enig idee te krijgen welk brandpunt ik nodig zou hebben, ben ik met een 8 x 21 kijker naar vogels gaan kijken. De vergrotingsfactor viel mij, behalve op een afstand van 2-3 meter enorm tegen ten opzichte van jullie opnames. Ik kan doorgaans weinig gegevens vinden over het materiaal waarmee jullie de foto’s gemaakt hebben en vraag mij daarom af of ik met mijn FX niet te veel moet gaan croppen om nog een toonbaar resultaat te kunnen krijgen. Kunnen jullie mij hierin adviseren.
Probeer 's 1 van de vogelhutten bij ons nationaal park de Hoge Veluwe.Nikkormaat schreef:Dank voor jouw advies. Ik was al bang voor die uitkomst. Die 200-500mm is langer dan die 300mm prime. Helaas gaan die langere primes, die jij noemt en langere telezooms mijn budget ruimschoots te boven. Ik vrees dat ik met die 200-500mm en een 1,4x converter waarschijnlijk geen scherpe opnames meer krijg. Het idee om vanuit de auto te fotograferen was bij mij als wandelaar / fietser nog niet opgekomen. Allemaal stof om na te denken of vogelen wel iets voor mij is. Als jullie nog andere ideeën hebben hoor ik het graag.
Deze heb ik uit de hand gemaakt met de D500; AF-s 200-500 en de TC-14. Foto is iets uitgesneden.Nikkormaat schreef:Dank voor jouw advies. Ik was al bang voor die uitkomst. Die 200-500mm is langer dan die 300mm prime. Helaas gaan die langere primes, die jij noemt en langere telezooms mijn budget ruimschoots te boven. Ik vrees dat ik met die 200-500mm en een 1,4x converter waarschijnlijk geen scherpe opnames meer krijg. Het idee om vanuit de auto te fotograferen was bij mij als wandelaar / fietser nog niet opgekomen. Allemaal stof om na te denken of vogelen wel iets voor mij is. Als jullie nog andere ideeën hebben hoor ik het graag.