nieuw: Nikon D7500
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: nieuw: Nikon D7500
L.S.
Volgens mij heeft Arend gelijk, zonder Ai-nok-koppeling valt er niets te meten met non-cpu objectieven.
Daarmee deelt Nikon deze kamera in bij de D3nnn/D5nnn serie (die dat ook niet hebben).
Groeten, Gijs
Volgens mij heeft Arend gelijk, zonder Ai-nok-koppeling valt er niets te meten met non-cpu objectieven.
Daarmee deelt Nikon deze kamera in bij de D3nnn/D5nnn serie (die dat ook niet hebben).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Vooral de beslissing om maar 1 geheugenkaart te kunnen plaatsen snap ik niet. Zeker niet gezien de prijsstelling.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Volgens Nikon is dit geen vervanger van de D7200.
De D7500 lijkt me de sportieve broer van de D7200. Meer fps, grotere buffer, iets betere AF en iets beter in de hogere ISOs.
Als je portretten of landschappen schiet dan is volgens mij de D7200 de betere keuze. Hogere resolutie sensor en scherm, iets betere sensor prestaties bij lagere ISOs en hij werkt met vintage Nikon lenzen.
Dat de goedkopere D7200 wel een magnesium frame en twee geheugensloten heeft is vreemd maar goed, Nikon ontwerpers moeten nu goed op de centjes letten.
De D7500 lijkt me de sportieve broer van de D7200. Meer fps, grotere buffer, iets betere AF en iets beter in de hogere ISOs.
Als je portretten of landschappen schiet dan is volgens mij de D7200 de betere keuze. Hogere resolutie sensor en scherm, iets betere sensor prestaties bij lagere ISOs en hij werkt met vintage Nikon lenzen.
Dat de goedkopere D7200 wel een magnesium frame en twee geheugensloten heeft is vreemd maar goed, Nikon ontwerpers moeten nu goed op de centjes letten.
-
- Clublid
Adviesprijs 1499 euro. D7200 500 minder, D500 500 meer. Ik zou voor een koopje een D7200 kopen of doorsparen voor een D500. Ik zie niet in wie nu voor de D7500 gaan. Gokje, over een jaar te koop 1100 a 1150.
Voor landschappen heb je bij de D7200 het voordeel van een hogere resolutie, voor echte actie fotografie heeft de D500 toch echt veel meer te bieden.
Voor landschappen heb je bij de D7200 het voordeel van een hogere resolutie, voor echte actie fotografie heeft de D500 toch echt veel meer te bieden.
Let wel op met de nieuwe batterij EN-EL 15a ---- Zie mail van NIkon
Onderwerp: EN-EL 15A battery | kwestienr.: 01906799
Reactie van Margaret B
Dear Gerbrand,
Thank you for contacting Nikon.
I'm glad to hear of your interest in the EN-EL15a battery.
The EN-EL15a battery is compatible with the D810. This is not compatible with the D700 or D800 DSLR.
If you have any other questions in the meantime please get back to me.
Kind Regards
Maggie B
Advisor
Nikon Customer Support
(ik denk dat de vermelding D700 staat voor de oudere D7000 serie --- typefoutje ?)
Onderwerp: EN-EL 15A battery | kwestienr.: 01906799
Reactie van Margaret B
Dear Gerbrand,
Thank you for contacting Nikon.
I'm glad to hear of your interest in the EN-EL15a battery.
The EN-EL15a battery is compatible with the D810. This is not compatible with the D700 or D800 DSLR.
If you have any other questions in the meantime please get back to me.
Kind Regards
Maggie B
Advisor
Nikon Customer Support
(ik denk dat de vermelding D700 staat voor de oudere D7000 serie --- typefoutje ?)
-
- Moderator
- Contacteer:
M.b.t. ontbrekende ondersteuning Ai(s); het zal een afweging zijn. Ook de motor in de body voor AF-D objectieven zal bij de top camera's wel een keer verdwijnen. En eigenlijk logisch, het houdt simpelweg een keer op.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Afgaande op de foto's lijkt het AI-nokje inderdaad te ontbreken op de D7500. De beschrijvende specificaties maken de zaken echter wel behoorlijk verwarrend. 

Jur
- strangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Luc. Klopt wat je zegt, besef me dat ook wel maar ik vind het persoonlijk jammer dat het zo is. 
Mocht ik in de markt zijn dan werd het dus geen d7500 maar de 7200 of de 500, maar is allemaal fictief, ben niet in de markt voor Nikon maar heb zolang met Nikon gefotografeerd dat het me wel interseert wat Nikon heden ten dage doet.

Mocht ik in de markt zijn dan werd het dus geen d7500 maar de 7200 of de 500, maar is allemaal fictief, ben niet in de markt voor Nikon maar heb zolang met Nikon gefotografeerd dat het me wel interseert wat Nikon heden ten dage doet.
Bijna leeg hier....
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Dat zal voorlopig nog wel meevallen, qua tijd, zolang Nikon ze nog steeds nieuw verkoopt.Skippy schreef:Ook de motor in de body voor AF-D objectieven zal bij de top camera's wel een keer verdwijnen. En eigenlijk logisch, het houdt simpelweg een keer op.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
- Moderator
- Contacteer:
Verkopen uit voorraad wel maar ik kan me niet voorstellen dat Nikon nog nieuwe AF-D objectieven maakt. Als je als fabrikant moet veranderen in een krimpende markt zou ik zeggen kijk ook naar dat soort erfenissen uit het verleden.
- mozes
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dit lijkt de camera te zijn die ik zoek of zocht.
De huidige D7100 zit aan de 140.000 kliks en is behoorlijk beschadigd, die zal het niet heel lang meer doen.
Inmiddels de D600, D610, D750 en de Nikon D4 getest, dat varieert van enkele dagen tot 4 weken voor de D4.
De D600 en 610 zijn fijne camera's maar gaven niet dat wat ik verwachte, niks mis mee, maar... mm ik weet het niet.
De D750 was gelijk een heel stuk beter,
De D4 Wow, maar de prijs................. en heb ik die nou wel nodig.
10 fps is lekker, maar mijn fotos werden er niet beter door, wel bracht ik meer foto's mee naar huis
Bij foto's met veel tegenlicht kwam die ook veel beter uit de bus dan de andere camera's.
De D7200, mmm vanuit de D7100 niet echt veel vooruitgang, voelt als een beetje van hezelfde.
Uiteindelijk ben ik blijven hangen bij de D750 en D4.
Ik hou echt van de fotos die eruit komen, zo clean, en die hoge iso uit de D4 is meer dan geweldig.
In de periode dat ik de camera had, stond die op auto iso tot 6400, en het stoorde me nooit als er foto's met een hoge iso tussen zaten.
Bij de D7100 hield ik het bij iso 1000 eigenlijk wel voor gezien.
Jammer genoeg de D750 maar heel even gehad, om een betere indruk te krijgen waren een paar dagen meer welkom geweest.
Ik heb getwijfeld of de 1/4000e sluiter niet wat laag was.
Door de archieven hier gebladerd, en ik blijk vrijwel nooit hoger dan een 1/3500e te zitten.
de 5fps is net wat te weinig, de 10 of 11 uit de D4 net wat teveel van het goede (zou het gaan om wedstrijd fotos dan was de D4 de keus).
Nu kijk ik al een hele tijd met een schuin oog naar de Sony A77mkII en de A99II.
De specs zien er echt heel goed uit, echter ik heb nog geen enkele foto gezien die me overtuigde, wat best wel vreemd is (afgezien die met de 100mm macro lens zijn gedaan).
Ik kom van een Canon 10D en 1DmkII vandaan. (daarvoor een panasonic GH2)
Canon is geen overweging meer, maar die 8.5 fps was voor mij het perfecte aantal (ik weeet dat je de D4 daar ook op kan instellen, blijft alleen de hoge prijs nog over...
Die prijs is die echt wel waard, het enorme verschil merk je als je hem naast een andere camera gelijktijdig gebruikt.
Zodra je de sluiter indrukt is het pats en hebben, bij de D7100 lijkt het dan echt wel een dikke seconde te duren (klappen van de spiegel en dat die daarmee klaar is. en even afwachten of je hem hebt.
Alleen heb ik nu twee vragen bij de D7500.
Waarom maar 1 SD kaart, en geen 24mb sensor? is dat voor verbeterde iso waardes??
eerlijk gezegd gebruik ik dat 2e slot nooit, maar er zit wel een kaartje in, das handiger dan ergens in een tas of broekzak bewaren
Zo te zien lijkt die als twee druppels op de D7100 qua indeling knoppen.
Dat zal wel heel vertrouwd aanvoelen.
De diepere handgreep lijkt me wel prettig, vergeleken bij de krapte bij de D7100 die vaak aan je vingertoppen hangt, zeker bij de zwaardere lenzen.

Blijft de vraag waarom niet de D500.
Ik heb er geen echt antwoord op.
Ik vind hem prijzig, en 2e hands is die nog altijd duurder dan de D7500.
Via de grijze import is die wel te krijgen voor de prijs van de D7500...
Nu ik dit zo hier neerzet, komt de D4 en D750 toch wel weer sterk in beeld, Whahaha, pffff tis wat.
De huidige D7100 zit aan de 140.000 kliks en is behoorlijk beschadigd, die zal het niet heel lang meer doen.
Inmiddels de D600, D610, D750 en de Nikon D4 getest, dat varieert van enkele dagen tot 4 weken voor de D4.
De D600 en 610 zijn fijne camera's maar gaven niet dat wat ik verwachte, niks mis mee, maar... mm ik weet het niet.

De D750 was gelijk een heel stuk beter,

De D4 Wow, maar de prijs................. en heb ik die nou wel nodig.
10 fps is lekker, maar mijn fotos werden er niet beter door, wel bracht ik meer foto's mee naar huis

Bij foto's met veel tegenlicht kwam die ook veel beter uit de bus dan de andere camera's.
De D7200, mmm vanuit de D7100 niet echt veel vooruitgang, voelt als een beetje van hezelfde.
Uiteindelijk ben ik blijven hangen bij de D750 en D4.
Ik hou echt van de fotos die eruit komen, zo clean, en die hoge iso uit de D4 is meer dan geweldig.
In de periode dat ik de camera had, stond die op auto iso tot 6400, en het stoorde me nooit als er foto's met een hoge iso tussen zaten.
Bij de D7100 hield ik het bij iso 1000 eigenlijk wel voor gezien.
Jammer genoeg de D750 maar heel even gehad, om een betere indruk te krijgen waren een paar dagen meer welkom geweest.
Ik heb getwijfeld of de 1/4000e sluiter niet wat laag was.
Door de archieven hier gebladerd, en ik blijk vrijwel nooit hoger dan een 1/3500e te zitten.
de 5fps is net wat te weinig, de 10 of 11 uit de D4 net wat teveel van het goede (zou het gaan om wedstrijd fotos dan was de D4 de keus).
Nu kijk ik al een hele tijd met een schuin oog naar de Sony A77mkII en de A99II.
De specs zien er echt heel goed uit, echter ik heb nog geen enkele foto gezien die me overtuigde, wat best wel vreemd is (afgezien die met de 100mm macro lens zijn gedaan).
Ik kom van een Canon 10D en 1DmkII vandaan. (daarvoor een panasonic GH2)
Canon is geen overweging meer, maar die 8.5 fps was voor mij het perfecte aantal (ik weeet dat je de D4 daar ook op kan instellen, blijft alleen de hoge prijs nog over...
Die prijs is die echt wel waard, het enorme verschil merk je als je hem naast een andere camera gelijktijdig gebruikt.
Zodra je de sluiter indrukt is het pats en hebben, bij de D7100 lijkt het dan echt wel een dikke seconde te duren (klappen van de spiegel en dat die daarmee klaar is. en even afwachten of je hem hebt.
Alleen heb ik nu twee vragen bij de D7500.
Waarom maar 1 SD kaart, en geen 24mb sensor? is dat voor verbeterde iso waardes??
eerlijk gezegd gebruik ik dat 2e slot nooit, maar er zit wel een kaartje in, das handiger dan ergens in een tas of broekzak bewaren

Zo te zien lijkt die als twee druppels op de D7100 qua indeling knoppen.
Dat zal wel heel vertrouwd aanvoelen.
De diepere handgreep lijkt me wel prettig, vergeleken bij de krapte bij de D7100 die vaak aan je vingertoppen hangt, zeker bij de zwaardere lenzen.

Blijft de vraag waarom niet de D500.
Ik heb er geen echt antwoord op.
Ik vind hem prijzig, en 2e hands is die nog altijd duurder dan de D7500.
Via de grijze import is die wel te krijgen voor de prijs van de D7500...
Nu ik dit zo hier neerzet, komt de D4 en D750 toch wel weer sterk in beeld, Whahaha, pffff tis wat.

* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
- mozes
- Forumlid
NikonCanada
https://youtu.be/b73P0dCXOjI
https://youtu.be/b73P0dCXOjI
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
-
- Clublid
Mozes, gezien het relatief geringe prijsverschil tussen de D500 en de D7500 zou ik voor de D500 gaan. Tenminste als het om actiefotografie gaat. Daar gebruik ik mijn D500 ook voor. Voor het meeste andere werk gebruik ik mijn D750.
-
- Forumlid
Als eigenaar van Pentax en Nikon spullen was ik er verbaasd over dat mijn D7100 dat nokje heeft. Pentax heeft het equivalent al lang uit de mount gehaald. Maar voor mij maakt het niet zoveel uit; ik zie mezelf hooguit D lenzen kopen en ik heb nu alleen G lenzen.
Wat me wel enigszins tegenvalt is dat de behuizing nu geheel van plastic is, en het verwijderen van het tweede SD slot is ook een beetje jammer. Maar ik begrijp het wel; dit is voor het eerst dat er een nieuwe 7000-serie body uit wordt gebracht nadat de D300S een opvolger heeft gekregen. Dan moeten er simpelweg keuzes gemaakt worden.
Wat me wel enigszins tegenvalt is dat de behuizing nu geheel van plastic is, en het verwijderen van het tweede SD slot is ook een beetje jammer. Maar ik begrijp het wel; dit is voor het eerst dat er een nieuwe 7000-serie body uit wordt gebracht nadat de D300S een opvolger heeft gekregen. Dan moeten er simpelweg keuzes gemaakt worden.
- mozes
- Forumlid
500 euro verschil nieuwprijs is nogal wat..Ericb schreef:Mozes, gezien het relatief geringe prijsverschil tussen de D500 en de D7500 zou ik voor de D500 gaan. Tenminste als het om actiefotografie gaat. Daar gebruik ik mijn D500 ook voor. Voor het meeste andere werk gebruik ik mijn D750.
het kan nog steeds alle kanten op, het zal er wel op neer komen dat het de camera word waar ik tegenop loop