In eerste instantie even nummeren, dat zegt wat makkelijker over welke foto het gaat. Ten tweede mag je dat [url]en[/url] weglaten, alleen [img] etc. is genoeg.
1. Onderwerp zal probeersel zijn, wel goed scherp, rest vind ik niet interessant.
2. Voor mij niet interessant, meer voor het familie(?)-album.
3. Bomen (te) donker, horizon te erg in het midden, iets dat symmetrie suggereert in mijn ogen, maar dat aan de zijkanten weer niet terugkomt. Kijk eens naar de foto's van o.a. Martin Kers (nederlands landschapfotograaf)
4. Voorste bloem juist onscherp en half voor het onderwerp dat wel scherp is overigens. Even je standpunt veranderen, dan is ie goed.
5. Takken zijn storend, maar tijdstip van de dag (ochtend/avond) is goed; de mooiste foto's maak je in dat type licht.
6. tsja, zie 2.
7. zie 3, al beter, alleen lucht wat uitgebeten.
8. leuke foto, mooi die snorharen, iets lager standpunt nemen (meer de ooghoogte) doet het denk ik beter.
9. meer inzoomen op het koppie, zodat de telefoon en de andere apparatuur wegvallen. Dan lijkt het hondje meer in bed te liggen.
Ik hoop dat je wat aan mijn kritiek hebt. Misschien is het als oefening eens leuk een bepaald onderwerp te nemen (bijvoorbeeld alleen die horizon met die weg die perspectivisch (schrijf je dat zo...) wegloopt), dan kun je zelf ook kritisch naar je foto's kijken en zie je sneller waarom een bepaalde wel en waarom een bepaalde niet gelukt is. En vooral veeeeeeel blijven schieten (moet ikzelf ook), dan leer je het meest!
Succes!
Wouter
PS: volgende post misschien meer verticaal geörienteerde foto's nemen