Hey Hans,
Wat een geweldig mooi compliment Hans

Ik kan me de vraag nog goed herinneren over het full time bezig zijn met de hobby. Ik doe het nog steeds gewoon naast mijn full time baan als storingsmonteur en tussen het fotograferen door ben ik ook nog een modelspoorbaan aan het bouwen. Vaak zijn de 24 uur die in een dag zitten veel te weinig voor me

Maar doordat ik onregelmatige diensten werk ben ik ook wel eens meerdere dagen achter elkaar vrij en dan probeer ik altijd minimaal 1 van die dagen met fotografie bezig te zijn. Soms is dat fotograferen maar soms is dan ook op internet info verzamelen en een beetje aan zelfstudie doen.
Het feit dat mensen vorderingen zien in mijn foto's doet me enorm goed, daar groeit m'n zelfvertrouwen enorm van v.w.b. mijn foto's. Ik ben vaak geneigd om naar foto's van anderen te kijken die al veel langer bezig zijn als ik en ben vaak geneigd mijn eigen foto's daar mee te vergelijken. Dat is soms best gevaarlijk want soms denk je dan ook wel eens dat het nooit zal lukken om zo goed te worden, maar dan zeg ik altijd tegen mezelf dat die mensen ook niet in een half jaar zo goed zijn geworden en dat ook die mensen veel hebben moeten leren en oefenen.
Ik was/ben op deze foto van Tom echt oprecht trots, een reactie als die van Vincent komt tijdens het lezen wel even hard aan en neemt op dat moment de euforie even weg maar het zet me wel weer op scherp. Ik ben natuurlijk zelf degene die bij al mijn foto's wil weten wat er beter kan en ik zal nooit om een compliment vragen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik enorm geniet als ik een mooie reactie krijg, die leuke reacties laat ik ook altijd meteen aan m'n vriendin lezen omdat er zo vreselijk trots op ben als ik ze krijg
Inmiddels is fotografie bij mij uitgegroeid van iets wat ik gewoon interessant vond naar iets wat mijn hart gestolen heeft. Soms verlies ik me zelf er wel eens in, maar gelukkig heb ik iemand naast me staan die af en toe even op de rem trapt en dat is maar goed ook.
Nogmaals, iedereen heel erg bedankt voor de reacties