Batterij grip

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
MarcvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Batterij grip

Bericht door MarcvanZuylen » vr apr 14 2017 2:03 pm

Heb sinds vorige week een originele Nikon grip voor de D800/D810. Had voorheen een grip van een 'alternatief' merk omdat ik ook op forums las dat die ook gewoon goed waren. Echter, toen ik de Nikon-grip uit de doos nam wist ik het al: "Oei, dat voelt toch wel wat degelijker aan". De grip op de body gezet en mijn mening is helemaal omgeslagen. Wat een verschil. Bouwkwaliteit, bediening is echt heel anders. Je merkt gewoon dat je een kwaliteitsproduct in handen hebt.

Heb de grip echt nodig. Merk het direct aan mijn schouder als ik fotografeer zonder grip. Kijk, een paar foto's maken kan nog wel, maar als ik 2 dagen achter elkaar op een school schoolfoto's aan het maken ben dan kun je niet zonder zo'n grip. Hij is duur, klopt helemaal, maar als je veel in de portretstand schiet is hij onmisbaar.

Nikkormaat
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Nikkormaat » vr apr 14 2017 4:35 pm

Bredewolski, wel stoer hoor stoer om toe te geven dat je dat ding uitsluitend hebt om stoer te doen! :clap:
Zonder gekheid heeft het ook voordeel om bijvoorbeeld een combinatie met een lang/zwaar objectief meer in balans te brengen?
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » vr apr 14 2017 7:25 pm

Als ik naar mijn oude vertrouwde D700 kijk, ben ik blij met de originele Nikon grip. Degelijk, van het zelfde materiaal als de body van de D700 en prima in het gebruik. Voor mij geldt dat er een beter evenwicht is met de 70-200 en eigenlijk ook met de 24-70. Het houdt gewoon prettiger vast.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

JurjenF
Forumlid
Forumlid

Bericht door JurjenF » ma apr 17 2017 6:19 pm

Heb met de KE-dag van de club een Jupio aangeschaft voor mijn D7100. Diverse reportages mee gedaan en een prima ding voor een fractie van de prijs van een Nikon grip. Geeft ook een veel betere grip/handling met de 120-400. Als ik de prijs zie van de grip voor de D500 en die afzet tegen de prijs van een vreemd merk denk er het mijne van...(met name : waarom zo idioot duur?)

Janneman
Forumlid
Forumlid

Bericht door Janneman » wo apr 19 2017 1:25 pm

Nikkormaat schreef:Bredewolski, wel stoer hoor stoer om toe te geven dat je dat ding uitsluitend hebt om stoer te doen! :clap:
Zonder gekheid heeft het ook voordeel om bijvoorbeeld een combinatie met een lang/zwaar objectief meer in balans te brengen?
Een camera waarop een lang en zwaar objectief zit houd je minstens met een hand vast aan het objectief en dat om de bajonetring van de camera te ontlasten. Een lang objectief werkt als een hefboom en kan de bajonetring aan de camera ontwrichten waardoor speling ontstaat en je geen scherpe foto's meer kunt maken en de ring vervangen moet worden wat erg in de kosten kan lopen.
Dus ook wanneer je met de camera aan de schouder loopt nooit het geheel laten bungelen maar het objectief vasthouden.

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » wo apr 19 2017 4:30 pm

Janneman, dank voor het advies, maar dat is mij wel duidelijk. Ik ondersteun mijn 70-200 altijd onder de zoomring, maar vroeg mij desondanks af of de balans met een grip prettiger is. Als hij hangt, hangt het objectief standaard aan de statiefvoet
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

frewo
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door frewo » ma apr 24 2017 5:01 pm

Ik heb op mijn oudere D5100 een Meike grip zitten hij voldoet al jaren, nu heb ik pas een D7200 met originele Nikon Batterij grip , toch wel een duidelijk verschil hoor, (ook wat prijs betreft) maar de betere constructie is toch wel de prijs waard!

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”