Tessa

Onderwerp:

Tessa

Berichtdoor Tzigane » ma mei 01 2017 3:19 pm

Gisteren op de Elf Fantasy Fair afgesproken met Tessa voor een kleine shoot:
Tevens een mooi moment om de Tamron 85mm goed aan het werk te zetten. Dit is f/2.2

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tzigane op ma mei 01 2017 10:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor weimaraner » ma mei 01 2017 10:10 pm

Setting met scherptediepte en de bloemen op de voorgrond is mooi gedaan en aan Tessa en haar outfits heb je een heel goed model. Belichting is ook goed zo in de schaduw om zonnevlekken te voorkomen maar daardoor krijgt de foto wel wat vlaks dat door de bewerking (minder contrast) nog wat versterkt wordt. Al moet ik toegeven dat ik niet zou weten hoe ik het dan wel gedaan zou hebben.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor Tzigane » di mei 02 2017 12:10 pm

Thanks! Het vlakke bevalt me hier juist wel, zeker gezien de drukke omgeving. Was inderdaad nog wel een gedoe om Tessa precies uit de lichtvlekken te houden, we hadden slechts een paar centimeter speling. :D
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor Skippy » di mei 02 2017 1:34 pm

Ik vind de witte en lichtgroene "vlekken" van de bloemen en planten in de voorgrond afleiden van het op zich mooie beeld.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11663


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor Tzigane » di mei 02 2017 2:05 pm

Fair enough! Ik heb ze daar geplaatst om het geheel wat meer te "framen" en om wat meer diepte te creëren in de foto.
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor Skippy » di mei 02 2017 3:26 pm

Begrijpelijk en als ik de enige ben die het in min of meer negatieve zin opvalt zal het wel loslopen met de storende factor.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11663


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor JaapV » di mei 02 2017 3:35 pm

Nee hoor Luc. Ik dacht precies hetzelfde, maar omdat ik het verder een mooi arrangement vond reageerde ik maar niet.
Ik had namelijk ook al wat kritisch gedaan over de voorgrondonscherpte in de eerder getoonde voorbeelden van dit objectief.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor Tzigane » di mei 02 2017 4:07 pm

Kritisch zijn mag hoor! :D
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor Skippy » di mei 02 2017 5:16 pm

OK prima reactie Tzigane. Ik vermoed dat je met enkel de onscherpe beplanting voor in het beeld al voldoende dieptewerking had kunnen bereiken. Maar ik vind het ook meer dan ok dat je van te voren nadenkt over bepaalde effecten.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11663


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor Vincent » di mei 02 2017 5:24 pm

Ik had misschien zelfs wel iets meer beplanting in de voorgrond willen zien. Het geeft een ietwat voyeuristisch karakter, alsof ze niet wist dat je de foto maakte, aan dit beeld (of dat ligt dan weer aan mij) wat het voor mij een nog interessanter beeld maakt. De blik ondersteund dat.

Mooi ook hoe de lijn van de tak met bloemen en de arm erboven elkaar versterken. Het verticale lichte streepje/blaadje linksboven aan de rand zou ik wel even weghalen. Stoort mij dan weer (vooral omdat het zo dicht op de rand zit).

Mooi beeld!

ps. Gebrek aan scherpte valt me op (bij de foto's van Kari ook trouwens) maar ik vermoed dat het aan het formaat op de forum ligt en ze in werkelijkheid wel gestoken scherp zijn.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tessa

Berichtdoor Tzigane » di mei 02 2017 6:34 pm

Dank voor de reacties! Misschien zit daar wel iets in, of minder, of juist meer op de voorgrond. Zal er eens over nadenken en onthouden als ik de volgende keer zoiets toepas!

Dat blaadje, nu zie ik het ook! Gemist bij de "schoonmaakfase", ik ga hem aanpassen. :)

De scherpte zit helemaal in orde, misschien moet ik eens kijken of ik de verscherping voor dit formaat kan verbeteren!
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten