Hallo allemaal,
Er schoot me zo in eens iets in de kop (spreekwoordelijk dan hé... hahaha) Gaat het kopiëren van foto's naar de PC via een cardreader ook sneller dan rechtstreeks vanuit de camera?
Cardreader snelheid
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Cardreader snelheid
Als je een USB 3 poort en een USB 3 reader hebt wel.
- Janvis
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dank je wel Jacob, in mijn nieuwe computer komt zowieso USB 3.0 en ik moet er dus rekening mee houden dat ik ook een reader koop die usb 3.0 heeft. Mijn kaartjes zijn 95MB/Sec lees en 90MB/Sec schrijf dus het zal dan in de reader sneller gaan dan de gemiddeld 30 Mb/sec wat ik nu haal op de laptop met USB 2.0 en gewoon rechtstreeks vanaf de camera.
- schilder
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Of een aansluiting voor de sd kaart .
Ik gebruik die altijd dat gaat ook snel en geen probleem met kabels enz.
Kaart uit kamera in de pc en laden maar.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Een oude D serie en wat glas
https://www.flickr.com/photos/182822529@N06/
https://www.flickr.com/photos/182822529@N06/
- Janvis
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik ga eerdaags een nieuwe computer samen stellen maar zit nog te twijfelen of ik er een reader in ga bouwen of voor een externe ga. De computer komt zoals het nu lijkt onder de tafel te staan dus dan is het makkelijk om gewoon een losse reader bovenop de tafel te leggen. Maar dat moet ik nog even bekijken hoe ik dat ga doen.
-
- Forumlid
schilder schreef:Of een aansluiting voor de sd kaart .
Als jij een ingebouwde cardreader bedoelt dan moet deze nog steeds USB 3 ondersteunen anders gaat het nog niet echt snel.
Mijjn PC kast is standard voorzien van een cardreader, aangesloten op een USB 3 poort maar haalt niet de snelheid van de extra ingebouwde USB 3 reader.
Kortom als je een kast hebt met een USB 2 reader helpt het niets als je er een MB inzet met USB 3.
- rovinge
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb goede ervaringen met een Kingston FCR-H84 USB 3.0 externe card reader. Kan vijf verschillende types geheugenkaartjes aan.
Was onlangs als een van de betere getest (ik meen in C't). Kan geen XQD kaarten aan....
Ik gebruik deze voornamelijk voor CF cards. Lexar Pro 64G 160MB/s (1066x) haalt een kopieersnelheid van ~145MB/s op mijn werkstation (Windows 10 Pro, i7 SATA 6Gb/s SSDs en HDDs).
Roel
Was onlangs als een van de betere getest (ik meen in C't). Kan geen XQD kaarten aan....
Ik gebruik deze voornamelijk voor CF cards. Lexar Pro 64G 160MB/s (1066x) haalt een kopieersnelheid van ~145MB/s op mijn werkstation (Windows 10 Pro, i7 SATA 6Gb/s SSDs en HDDs).
Roel
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste JW,
re: snelheid
In het algemeen is een kaartlezer sneller.
re: inbouwen of...
Als er plaats over is, zou ik beginnen met een interne kaartlezer
-geen kabels etc,
-kan niet zoek raken,
-kost bijna niets.
Je kunt later overwegen om een extra (losse) kaartlezer er naast te zetten, eventueel ge-optimaliseerd/geschikt voor actuele kaartjes.
Sommigen vertrouwen op de directe (kabel/wifi) verbinding tussen kamera en computer.
In noodgevallen kan het zeer handig/nodig zijn om een geheugenkaartje direct vanaf de PC te benaderen.
Groeten, Gijs
re: snelheid
In het algemeen is een kaartlezer sneller.
re: inbouwen of...
Als er plaats over is, zou ik beginnen met een interne kaartlezer
-geen kabels etc,
-kan niet zoek raken,
-kost bijna niets.
Je kunt later overwegen om een extra (losse) kaartlezer er naast te zetten, eventueel ge-optimaliseerd/geschikt voor actuele kaartjes.
Sommigen vertrouwen op de directe (kabel/wifi) verbinding tussen kamera en computer.
In noodgevallen kan het zeer handig/nodig zijn om een geheugenkaartje direct vanaf de PC te benaderen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)