de innovatie waar jij op doelt is puur software gerelateerd. VR on/off, thats all
Wat je tegenwoordig allemaal al niet innovatie kunt noemen !
+1Janvis schreef:Dan valt die 10-20 voor mij dus al weer af. Ik gebruik groothoek regelmatig op statief en dan wil ik de VR kunnen uitschakelen. Echter uit de hand gefotografeerd zijn er best momenten dat het zelfs op zulke korte brandpunten handig kan zijn. Vind het dan ook erg jammer dat ze hem als AF-P hebben gemaakt en niet gewoon als AF-S.
Je vergeet nog de AF-S 17-35mm f/2.8D ED. Die kan ook op 28mm fotograferen, en is nog altijd te koop.djunclesam schreef:Gelukkig zijn er straks dus (als ik er geen vergeet) 12 manieren om met een (nieuwe) Nikkor (op FX) aan 28mm te komen. En als je liever een ander merk hebt dan wordt de lijst alleen nog maar langer. Voor ieder wat wils dus, zowel qua persoonlijke voorkeur als qua budget! Mooie tijden om fotograaf te zijn!Ericb schreef:Ik vind de nieuwe 105 en nu de 28 wel te hoog geprijsd voor mij als amateur.![]()
- 28mm 2.8D
- 24-85mm F/3.5-4.5
- 28mm F/1.8G
- 24-85mm F/2.8-4.0D
- MF 28mm f/2.8
- 18-35mm F/3.5-4.5
- 28-300mm f/3.5-5.6G
- 24-120mm F/4.0G
- 16-35mm F/4.0G
- 24-70mm F/2.8G
- 24-70mm f/2.8E
- 28mm F/1.4E
Wellicht is dit niet het beste voorbeeld, maar je kan niet altijd blijven vasthouden aan compatibiliteit. In dit geval zou een firmware-update voor wat oudere bodies vast voldoende zijn. Maar daar doet Nikon eigenlijk nooit aan...Peter schreef:ja, zo lust ik er nog wel een
de innovatie waar jij op doelt is puur software gerelateerd. VR on/off, thats all
Wat je tegenwoordig allemaal al niet innovatie kunt noemen !
Op de laatste glasdag een AF P 70-300 f4,0-6,3 G ED VR uitgeprobeerd. Naast een AF 70-300 f/4-5,6 G en de uitstekende AF-S 70-300 f/4,5-5,6 G ED VR. De P valt dan door de mand.ATOR schreef:De AF-P serie biedt veel optische kwaliteit voor een goede prijs. Dat daarvoor alle niet essentiële zaken van het objectief gestript zijn en de bedieningsknoppen in het cameramenu belandt zijn vind ik een goed compromis.
Zo bied je beginners voor een redelijke prijs geweldige fotokwaliteit aan.