Epson XP-960

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Ronald Jan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Epson XP-960

Bericht door Ronald Jan » di jun 13 2017 9:55 am

Ik heb sinds een week of 6 een nieuwe printer mijn oude printer was er mee gestopt en drukte alleen maar A4 en tot alle tevredenheid.
Maar ik wilde ook graag A3 afdrukken en zo kwam ik bij de Epson XP-960 uit die kocht ik voor €206 dat was binnen het budget en hij drukt ook A3 af na de boel geïnstalleerd te hebben ben ik aan het printen gegaan , maar mijn resultaten van de prints vond ik erg slecht alles was veel te donker .
Goede raad was duur dus werd google er bij gehaald en een aantal adviezen werden door mij in Ps en Lr aangepast , maar helaas mocht het niet baten .Ook heb ik een gekalibreerd Dell scherm .
Toen contact op genomen met Epson en daar werd niet moeilijk gedaan ik mocht gelijk een nieuwe printer halen en de oude inleveren wat ik een perfecte service vind .
Toen heb ik alles van Epson van de pc verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met de verbeterde instellingen in Ps en Lr .
Maar het mocht niet baten Na 7 keer de inkt van Epson te hebben aan geschaft 4x de xl en 3x de gewone cartridges en een pak papier van Epson om alle problemen te voorkomen heb ik nog steeds veel te donkere afdrukken en ben alles bij elkaar printer inkt en papier in 6 weken €900 achteruit wat ik niet erg zou vinden als de afdrukken maar goed zijn het liefst super .
Dus weer contact met Epson en nu is de printer op een antwoord nummer op gestuurd ter controle of reparatie als dat nodig mocht zijn .
Er word nog tel contact met mij op genomen meld Epson met een duits tel nummer want de reparatie zit volgens Epson in Duitsland.
ook wordt er gekeken of ik een vergoeding van de inkt kan krijgen door Epson , dus wat betreft de service van Epson is volgens mij perfect .
Maar is er iemand die ook deze ervaring heeft met het te donker afdrukken van de prints en weet iemand hoe dat te voorkomen is of heb ik een verkeerde keus gemaakt van de printer en had ik een paar stapjes hoger moeten gaan wat betreft de printer keus?
Sony a1 Sony 200-600.

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Epson XP-960

Bericht door Highlander » di jun 13 2017 11:35 am

heb jij wel de juiste ICC profielen geladen in PS en LR ??
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

Ronald Jan
Clublid
Clublid

Bericht door Ronald Jan » di jun 13 2017 3:50 pm

Ja de juiste icc profielen van het Epson papier zitten er in .
Sony a1 Sony 200-600.

mozes
Forumlid
Forumlid

Bericht door mozes » di jun 13 2017 5:00 pm

Ik heb de Epson 900 en kan niet anders zeggen dan, een erg fijne en goede printer.
Het was wel een klusje om het juiste profiel te vinden.
Maar of ik nu print via photoshop, windows verkenner, of via de software van Epson, het komt er exact hetzelfde uit.

Ik heb wel iets uitgezet in de software van epson, ik weet alleen niet meer wat, maar die instelling maakte alle instellingen teniet.

Ik zal het nog eens nakijken..........
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *

Ronald Jan
Clublid
Clublid

Bericht door Ronald Jan » di jun 13 2017 5:44 pm

Als je dat zou kunnen vinden is het misschien de oplossing?
Sony a1 Sony 200-600.

mozes
Forumlid
Forumlid

Bericht door mozes » di jun 13 2017 9:16 pm

Ik ben er nu even niet 100% zeker van maar dacht dat het om deze ging,
Uitvinken die hap.

Afbeelding
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *

Ronald Jan
Clublid
Clublid

Bericht door Ronald Jan » di jun 13 2017 9:46 pm

Ga het proberen bedankt.
Sony a1 Sony 200-600.

Drikus70
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Drikus70 » vr jun 16 2017 9:58 pm

Staat je monitor niet te helder?
Dit is een nogal een veel voorkomend probleem bij te donkere afdrukken.

Tijdens monitorcalibratie kan je meestal instellen hoe helder je monitor ingesteld moet worden.
Voor printen is een helderheid van 100 tot 120 cd/m2 een goede instelling.

Ter controle of je foto wel helder genoeg is en het scherm niet te helder staat, kun je kijken naar het histogram van de foto of er voldoende heldere delen in zitten.

Heb je in Lightroom ook bij kleurbeheer in de print module de afdrukaanpassing aangezet?
Je kunt daar eventueel de helderheid van de afdrukken aanpassen.

Ronald Jan
Clublid
Clublid

Bericht door Ronald Jan » vr jun 16 2017 10:36 pm

Mijn beide monitoren staan wel wat helder maar daar ik nu twee printers heb kan ik ook vergelijken , hoewel de een van Canon is en die was in de aanbieding €49 en ik gebruik voor de Canon de inkt van de action 5 cartridges voor €10 en dan moet ik nog een grijze bij kopen bij de printshop voor €7 maar die kan maar tot A4 en dan heb ik ook de Epson €206 en de inkt wil ik het niet over hebben want die prijzen reizen de pan uit maar die kan via de achterkant ook A3 afdrukken maar ik vergelijk alleen de A4 van beide printers en de Canon maakt mij blij ook de foto club vragen allemaal welke printer dat is en nu met de Epson wordt ik iedere keer boos om dat de zelfde afdruk steeds te donker is het enige wat ik verander is aanklikken welke printer er moet afdrukken en welk papier ze gebruiken. En de aanpassing in Lr moet ik even nakijken.
Sony a1 Sony 200-600.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”