Tamron 18-250 mm

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

geen 18-250mm

Bericht door George Fennes » di dec 04 2007 6:38 pm

Hoi ScuBart,

De kitlens 18-55mm van Nikkor is scherper dan de Tamron 18-250mm.
Als je genoegen neemt met foto's tot 13-18cm en verder aan de kwaliteit geen bijzondere eisen stelt zal deze lens kunnen voldoen.
Lekker gemakkelijk en niet wisselen.
Maar ik denk als je iets verder gaat met fotograferen en iets kritischer wordt, de onvolkomenheden van dit objectief je gaan irriteren en je snel naar iets anders op zoek zal gaan.
Zelf zou ik nooit zo'n superzoom kopen, te veel kwaliteitsverlies.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

ScuBart

dankbaar

Bericht door ScuBart » ma dec 10 2007 3:07 pm

Dank voor jullie reacties. Ik ben helemaal niet van de techniek dus het antwoord van Annelies en ehh Bob42 sprak me enorm aan.

Ik heb dus gewoon de Tamron besteld bij cameranu.nl (enorm goedkoop en snelle service) en heb de lens sinds zaterdag in huis.
Nog maar weinig tijd gehad om iets mee te doen anders dan mee pielen en instellen.
Op http://www.scubart.nl(/album/index.html) kun je een paar voorbeelden zien. De Borneo/Thailand map is uiteraard niet met de D80/Tamron gemaakt maar met een D70 en een Canon klikklak ding. In het album Tamron staan ook een paar foto's met andere lenzen gemaakt. Wie het weet mag het zeggen ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”