probleem continue opnames???
probleem continue opnames???
Beste mensen, ik zal mij dus eens snel voorstellen, dan weten jullie ook hoe en wat...
Ben dus Tom, woonachtig in Belgie en ben al lang aan het dromen van een digitale spiegelreflex... ook al meer als een jaar als gast aan het lezen hier op het forum.
Vorige week was het dan zover, ik mocht mijn D80 met 18-70 objectief gaan afhalen... door tijdgebrek niet direct kunnen beginnen te lezen.. maar nu eindelijk eraan toe gekomen...MAAR
Ik zit nu op pagina 36 en hier gaat het over soort opnames, enkelvoudige, continue, bulb, ontspanner.. maar zit al direct met een probleem denk ik..
ALs ik de stand continue opnames ingeef schiet hij niet meer als 1beeld.. een enkelvoudige opname laat maar zeggen... ook als ik de onspanknop induw gebuert er niets... juist dat ene beeld...
Is er iets wat ik over het hoofd zie, ik hoop het want heb niet veel goesting op al direct hem terug af te geven voor reparatie..
Is er een bepaalde stand waar je dit in moet gebruiken (M,A, S, P, ....) want heb al verschillende standen geprobeert maar juist dat enkele beeld wat hij schiet....
ps : zoekfuctie heb ik al gedaan.. leverde niets op..
Dank, Tom
Ben dus Tom, woonachtig in Belgie en ben al lang aan het dromen van een digitale spiegelreflex... ook al meer als een jaar als gast aan het lezen hier op het forum.
Vorige week was het dan zover, ik mocht mijn D80 met 18-70 objectief gaan afhalen... door tijdgebrek niet direct kunnen beginnen te lezen.. maar nu eindelijk eraan toe gekomen...MAAR
Ik zit nu op pagina 36 en hier gaat het over soort opnames, enkelvoudige, continue, bulb, ontspanner.. maar zit al direct met een probleem denk ik..
ALs ik de stand continue opnames ingeef schiet hij niet meer als 1beeld.. een enkelvoudige opname laat maar zeggen... ook als ik de onspanknop induw gebuert er niets... juist dat ene beeld...
Is er iets wat ik over het hoofd zie, ik hoop het want heb niet veel goesting op al direct hem terug af te geven voor reparatie..
Is er een bepaalde stand waar je dit in moet gebruiken (M,A, S, P, ....) want heb al verschillende standen geprobeert maar juist dat enkele beeld wat hij schiet....
ps : zoekfuctie heb ik al gedaan.. leverde niets op..
Dank, Tom
Je moet de drive aanpassen op de camera, er zit naast je display bovenop de camera een button met een paar vierkantjes schuin onder elkaar.
Hiermee stel je single shot, self-timer en continu opnames mee in.
Stel deze net zo in totdat je een icoontje hebt met meerdere kleine vierkantjes onder elkaar.
voor plaatje: plaatje d80 top.
Moet volgens mij ook werken in automaat stand.
Je kunt 3 fps per seconden schieten en de camera geeft zelf aan hoe veel hij er nog kan hebben in je zoeker.
Hiermee stel je single shot, self-timer en continu opnames mee in.
Stel deze net zo in totdat je een icoontje hebt met meerdere kleine vierkantjes onder elkaar.
voor plaatje: plaatje d80 top.
Moet volgens mij ook werken in automaat stand.
Je kunt 3 fps per seconden schieten en de camera geeft zelf aan hoe veel hij er nog kan hebben in je zoeker.
Ik woon vrij dicht tegen België aan maar toch begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld
Maar ik denk dat je dit bedoeld:
Je camera schiet maar 1 beeld als je hem op continu instelt en geen 3fs als je de knop ingedrukt houdt.
Het kan zijn dat je camera ergens op wacht bijv. op de flitser of op focus.
Even alle instellingen resetten "2 knops reset" en nog eens proberen.
Focus priority kan op focus staan en dan moet je beeld eerst in focus zijn voor de volgende opname wordt gemaakt.
Luc

Je camera schiet maar 1 beeld als je hem op continu instelt en geen 3fs als je de knop ingedrukt houdt.
Focus priority kan op focus staan en dan moet je beeld eerst in focus zijn voor de volgende opname wordt gemaakt.
Luc
luc schreef:Ik woon vrij dicht tegen België aan maar toch begrijp ik niet helemaal wat je bedoeldMaar ik denk dat je dit bedoeld:
Luc
Idd, hij schiet dus maar 1bps, dus als ik hem in een bep mode heb staat , schiet hij wel maar ontspant niet verder in de continue opname.. hij blijf dus zwart en zoeker en LCD venster.
Heb dus een D80 gezien in de winkel waar ik hem heb gekocht en daar schoot hij in 'auto' razendsnel beelden achter elkaar...
Kan resetten kwaad? moet je dan bepaalde stappen volgen... anders moet ik morgen eens terug naar de fotograaf.. mar het zou mij sterk lijken da hij in single shot wel zijn werk doet en in continue opname niet volledig kan ontspannen... laten we hopen he
Tom
Ja, das echt raar, nu doet hij het wel...na een tip voor hem op f3.5 en 1/250 te zetten in stand M.. maar waar zit dan de clue...
Is er maar één opnamestand ervoor...
Ook merk ik als ik de flits openzet hij automatisch zichzelf terugzet van 1/250 naa 1/200 en ik maar 1 foto kan maken weer
Ps : en hoe komt het dat ik als ik mijn flits niet open heb staat ik mijn sluitersnelheid kan regelen tot 1/4000 en als ik ze heb openstaan ik mar tot 1/200 handmatig kan regelen..?
Tom
Is er maar één opnamestand ervoor...
Ook merk ik als ik de flits openzet hij automatisch zichzelf terugzet van 1/250 naa 1/200 en ik maar 1 foto kan maken weer
Ps : en hoe komt het dat ik als ik mijn flits niet open heb staat ik mijn sluitersnelheid kan regelen tot 1/4000 en als ik ze heb openstaan ik mar tot 1/200 handmatig kan regelen..?
Tom
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
[quote="sunclubber"]
Tom[/quote
Dat heeft te maken volgens mij met de flitssynchronisatietijd van je camera.
Tom[/quote
Dat heeft te maken volgens mij met de flitssynchronisatietijd van je camera.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Bij snelheden boven de 200 begint de sluiter al weer dicht te gaan voor ie helemaal open is. De twee gordijnen van de sluiter worden dan als het ware een voor de sensor langs bewegende spleet. Als je daarbij flitst dan wordt natuurlijk niet meer de hele sensor belicht. Vandaar dat er een bovengrens is aan de sluitertijd bij het flitsen.
ja, ben mss een beetje te snel in paniek gegaan.. maar je bent dan aan het lezen en tegelijk met je camera bezig... en dan zit je in een een iets donkere omgeving en wil ter plekke alles proberen gelijk het in de handleiding staat en dan is het voor een leek al snel paniek....
Dus zijn de plannen deze dag, gewoon verder uitlezen.. en niet te snel panikeren..
Tkx all..
Tom
Dus zijn de plannen deze dag, gewoon verder uitlezen.. en niet te snel panikeren..
Tkx all..
Tom