Op mijn voorstelberichtje kwam de vraag wat foto's te plaatsen, en eigenlijk de enige foto's waar ik blij mee ben zijn een aantal onderwaterfoto's. Ze zijn allemaal gemaakt met een Coolpix 4200 en allemaal geflitst met de interne flits. Dat is een nadeel natuurlijk omdat ik 9 van de 10 keer te dicht op het onderwerp zit zodat je dus een schaduw over je foto krijgt. Soms probeer ik dan bij te schijnen met mn duiklamp, maar dat is weer veel geler licht, dus ook niet optimaal. En dan heb je nog dat flitsen met de interne flitser al het zweefvuil direct belicht en je dus grote kans hebt op vlokken in de foto. Op zich valt dat in deze foto's mee, en dit zijn foto's waar ik wel tevreden mee ben, zeker gezien de verre van optimale configuratie. Maar soms maakt het verhaal achter de foto de foto nog veel beter (voor mij dan).
Alle foto's zijn gemaakt tijdens duiken in het Grevelingenmeer.
De gewone zeedonderpad.
Een noordzeekrab, dit was nog een flinke, zeker 25 cm in doorsnee.
Een kreeft. Deze kwam toevallig net zn holletje uit wandelen, meestal trekken ze zich juist verder terug het hol in als ze een duiker zien.
De slanke rolsprietslak. Per ongeluk blijkt dat ik de eerste was die meldde dat deze slak nu ook in de Grevelingen voorkomt en niet alleen in de Oosterschelde. En dat terwijl ik altijd degene ben die klaagt dat ze nooit slakjes ziet. En het slakje is ongeveer anderhalve cm groot.
Anyway, ze kunnen nog veel beter, dat weet ik, maar gezien de configuratie echt wel leuk te noemen (vind ik als duikster). Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.