2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Past 25 november daar in? Er is nog één plek vrij: http://www.nikon-club-nederland.nl/prod ... aastricht/djunclesam schreef:Het wordt tijd dat Maurice zijn uitjes-planning eens afstemt op mijn agenda
NCN-activiteiten zijn in de meeste gevallen geen fotowedstrijden, maar inmiddels verworden tot bijeenkomsten van clubleden die een vriendengroep geworden zijn. Dat ervaar ik tenminste zelf als ik kijk naar de sfeer en omgang met elkaar, het is immers altijd reuze gezellig. Als regiocoördinator hecht ik persoonlijk veel waarde aan toegankelijke en laagdrempelige activiteiten, die voor iedereen toegankelijk zijn. Met andere woorden; ik doe er net zo hard aan mee.djunclesam schreef:Nu begrijp ik dat soms een gezellige middag belangrijker is dan een kaartje vol met geweldige plaatjes. Dat voor sommige personen de beleving boven het technische aspect gaat, en dat je met vette vingers van de mayonaise soms wel eens een verkeerde setting gebruikt omdat je geen grip meer had op je scrollwieltje... (ps. dat is mij serieus eens overkomen). Allemaal prima natuurlijk. Je eigen beleving en plezier gaat voor mijn kritische blik.
Vanuit mijn RC-schap vind ik het lastig om hierop te reageren. Enerzijds zie ik ook wel dat sommige foto's inderdaad slordig afgewerkt zijn en met beetje nazorg geweldige beelden zouden zijn. Anderzijds vind ik het als RC niet gepast om de foto's van clubleden na een activiteit bekritiseren. Limburgers zijn in de regel niet zo 'to the point"... het treffend formuleren van feedback is ook kunst. Op mijn werk hanteren we het credo; feedback is een cadeautje. In werkelijkheid valt hier overigens zelden een cadeautje uit te pakken... we zouden eigenlijk duidelijker moeten zijn naar elkaar.djunclesam schreef:Wat me wel (weer) opvalt, als ik een kritische noot mag geven hier (?), is dat de kwaliteit van de geplaatste foto's, en dan met name de afwerking, echt enorm varieert. Ik zie in potentie geweldige plaatjes voorbij komen maar totaal contrastloos of helemaal uit het lood. Beelden die volledig uit focus zijn, onderbelicht of overbelicht, of gewoon bewogen. Dat is soms niet erg als een leuk moment van een medeclublid is gevangen, maar het lijkt in zijn algemeenheid een beetje te ontbreken aan zelfkritiek in de zin van kritisch selecteren en netjes afwerken van het beeld.
Natuurlijk willen we mooie foto's maken! Persoonlijk probeer ik het iedere keer opnieuw; thuiskomen met tenminste één knaller die zo aan de muur kan. De muren zijn echter aardig leeg thuis... een knaller voor aan de muur is een zeldzaamheid, maar we proberen het wel. En we blijven het proberen, die ambitie hebben we zeker. Ook in het Zuiden.djunclesam schreef:Maar uiteindelijk is het doel van een fotouitje toch óók om zo mooi mogelijke foto's te maken èn het maximale uit je beelden te halen??? Als 10 fotografen vrijwel een identiek beeld van exact hetzelfde onderwerp maken vanaf precies dezelfde plek maken, dan is het toch de uitdaging om van die 10 het mooiste beeld te hebben? Of geldt dat niet in het zuiden?