Ik zou ook graag met primes willen schieten, maar vanwege het vele wisselen doe ik dat dus niet (net als jij dus). Maar voor bijvoorbeeld shoots (portretten, mode etc ) is het best te doen die primes, lekker scherp

Ik heb nooit beweerd dat het prijsverschil alléén in de lichtsterkte en de VR zit. De bouwkwaliteit (en vaak ook FF= meer glas) zijn daarvoor veel meer bepalend. En professionals, waarvoor die dure lenzen zijn bedoeld, hebben die bouwkwaliteit nodig.Opgezetfan schreef:[Bob,
Het is een beetje naief om te beweren dat de 18-55 en de 70-300 even scherp zijn dan de 17-55 en de 70-200 dat alleen het prijsverschil in de lichtsterkte en VR zit.
Dat vind ik onzin, een 28-70 kan nooit het karakter van bv mijn 85/1.8 in scherpte en bokeh emuleren.GdP schreef:Primes? Allemaal onzin. Koop gewoon een goede zoom, en menige prime kan daar niet tegen op! Zoals bv. de Nikon AF-S 28-70mm f/2.8. En hier kan je gewoon 95% van je foto's mee maken.
Een reactie die ik al voorspeld had.mikemix schreef:Dat vind ik onzin, een 28-70 kan nooit het karakter van bv mijn 85/1.8 in scherpte en bokeh emuleren.GdP schreef:Primes? Allemaal onzin. Koop gewoon een goede zoom, en menige prime kan daar niet tegen op! Zoals bv. de Nikon AF-S 28-70mm f/2.8. En hier kan je gewoon 95% van je foto's mee maken.
Bovendien is de hele dag sjouwen met zo'n kanon ook niet alles als het met een "kleine" prime ook af kan.
"Persoonlijk" en "doel", zijn de factoren die gelden imo.