visitekaartje maken..

Discussies over fotobewerking en archivering
alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

visitekaartje maken..

Bericht door alfredo » wo dec 12 2007 7:21 pm

Beste mensen, ik probeer een visitekaartje te maken en ben aan het googelen geslagen.... ik kom dan steeds adobe illustrator tegen.
Ik heb photoshop CS2, maar ben daar zeker niet bedreven in.
Is illustrator een tool van CS2? ik kan het nergens vinden...
iemand die mij op weg kan helpen?
Hartelijk dank..
alfred
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Macosx

Re: visitekaartje maken..

Bericht door Macosx » wo dec 12 2007 7:37 pm

alfredo schreef:Beste mensen, ik probeer een visitekaartje te maken en ben aan het googelen geslagen.... ik kom dan steeds adobe illustrator tegen.
Ik heb photoshop CS2, maar ben daar zeker niet bedreven in.
Is illustrator een tool van CS2? ik kan het nergens vinden...
iemand die mij op weg kan helpen?
Hartelijk dank..
alfred
Download een Trail bij Adobe en dan kun je er 30 dagen mee spelen ;-)

http://www.adobe.com/downloads/?ogn=EN_ ... ldownloads

8)

PNF

Bericht door PNF » wo dec 12 2007 7:43 pm

Er zal vast iemand langskomen met nieuwere kennis en die verbetert me desnoods. Laatste keer dat ik illustrator heb gebruikt was een paar jaar geleden en toen was het een teken programma. Niet te vergelijken met photoshop.
Ik zou zelf aan een ander programma denken om een visitekaartje te maken. Dit soort hebben dan meestal het woordje "publisher" in de naam verwerkt. Microsoft had er ook een tijdje eentje bij het sommige versies van office. Die heette MS Publisher als ik het goed herinner. Die had dan ook standaard templates voor visitekaartjes.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo dec 12 2007 7:54 pm

misschien dat iemand mij kan vertellen hoe ik in CS2 een visitekaartje kan maken?
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

R.Ouwens

Bericht door R.Ouwens » wo dec 12 2007 8:26 pm

Illustrator is wel heel wat meer dan alleen een teken programma. In Ill kun je bijv. veel meer varieren met lettertypes. Photoshop is eigenlijk alleen om plaatjes te bewerken. Een visitekaartje kun je het beste in Indesign maken, of in Illustrator. Het voert wat te ver om daar nu een hele uitleg bij te geven, ik zou zeggen raadpleeg het grote handboek: internet!

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo dec 12 2007 8:37 pm

ik raadpleeg me suf!!

R.Ouwens

Bericht door R.Ouwens » wo dec 12 2007 8:52 pm

maar, een kleine tip: je zegt zelf al dat je niet heel handig bent met photoshop, dan zou ik maar niet aan illustrator beginnen. Ik heb alleen helaas geen tip welk programma je dan wel wilt gebruiken......sorry.

Wil je iets heel ingewikkelds dan?

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » wo dec 12 2007 9:02 pm

Maak je visitekaartje (nieuw bestand of gebruik een foto). Tekst erop en uitlijnen. Daarna schalen op de juiste maat. Vervolgens in File/Automate/ Contact Sheet. Instellen en printen.
Illustrator is nog steeds een tekenprogramma. Werkt met vectoren in plaats van bitmaps (=foto's). Vectoren zijn min of meer eindeloos ragscherp te vergroten i.t.t. bitmaps.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

scooro

Bericht door scooro » wo dec 12 2007 9:49 pm

Spotgoedkoop, snel en eenvoudig: vistaprint.nl
Enige nadeel is de kleine reclame op de achterkant bij de gratis visitekaartjes......

koenkuipers

Bericht door koenkuipers » wo dec 12 2007 11:11 pm

Heb toevallig zelf vandaag m'n "gratis" visitekaartjes van Vistaprint binnengekregen...

Ik deed het in combinatie met een bestelling die ik geplaatst had, als je alleen visitekaartjes wilt, moet je de verzendkosten betalen... (Aangezien ik die toch al moest betalen, kon ik net zo goed die gratis kaartjes erbij nemen)

Vistaprint heeft wel de optie om een blanco achterkant te leveren, dus geen reclame voor hun! Dit kostte me €2,99 volgens mij, of misschien wel minder...

De gratis kaartjes zijn trouwens wel standaard lay-outs, tegen een bijbetaling kan je ook eigen ontwerpen e.d. volgens mij.

Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken!

Groet, Koen

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do dec 13 2007 6:51 am

In Word:
bestand
nieuw
sjablonen op microsoft.com
je moet dan wel de help hebben aanstaan in de rechter kolom van je werkblad.

In WP:
file
new from project

eigenlijk veel eenvoudiger

een fotoprogramma gebruik je toch om foto's te bewerken!!

paparazzi

Bericht door paparazzi » do dec 13 2007 7:40 am

Ik werk zowel met Xpress (de voorloper van Indesign) als met Photoshop, maar 'n visitekaartje of flyer maak ik toch liever geheel in photoshop. Illustrator vroeger wel mee gewerkt en voor 'n perfect gevormd logo misschien nog steeds de max, maar ik doe er niets meer mee en photoshop liever. Je kunt in photoshop alles doen met alle lettertypes die je maar wilt en met allerlei lagen en stijlen werken. Voor mij dus voldoende mogelijkheden om er dat uit te halen wat ik wens.

Nikon

Bericht door Nikon » do dec 13 2007 7:42 am

Kan zowel met illustrator als met Coreldraw werken , maar moet zeggen dat naar mijn idee coreldraw voor de beginner makkelijker werkt.
Zou dus eerst Coreldraw gaan proberen

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do dec 13 2007 9:17 am

Ik heb mijn visitekaartje gemaakt met Publisher en PS CS3.
Het kaartje heeft een standaard afm. van 85x55 mm.
Zie hier een voorbeeld:

Afbeelding
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do dec 13 2007 11:39 am

@Martijn: ik vind het een geweldig visitekaartje dat precies bij jou past!

On-topic: er zijn ook on-line bedrijven waar je met hun software nog zelf een visitekaartje kunt maken. Ze hebben dan standaard voorbeelden te over, die je zelf nog enigszins kunt aanpassen. Volgens mij is Vistaprint.nl zo'n bedrijf. Zullen ook nog wel meerdere zijn.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”