Mijn jongste kon niet achterblijven

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Mijn jongste kon niet achterblijven

Bericht door Riemke » do dec 13 2007 1:12 am

Na eerst mijn oudste twee in de studio gehad te hebben, was het vanavond de beurt aan de jongste van mijn twee meiden, inmiddels 17 lentes :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Fot 1 vindt ze zelf het mooiste, die wil ze cadeau doen aan haar vader voor zijn verjaardag volgende week. Wat denken jullie, zou hij mooi zijn op canvas?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do dec 13 2007 1:40 am

Foto 1 is de beste. Eigenlijk zijn ze wat blik en houding betreft wel een beetje hetzelfde. Foto 3 is duidelijk de minste.

Helaas heb ik geen ervaring met afdrukken op canvas...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do dec 13 2007 5:03 am

tuurlijk riemke.. gewoon doen hoor.. leuk cadeau

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do dec 13 2007 6:10 am

Ik heb geprobeerd wat te experimenteren met het standpunt. Bij foto 1 stond ik wat links van haar, 2 frontaal en bij de derde plaat stond ik op een krukje, om zodoende vanaf een hoger standpunt te fotograferen.

Foto 3 heeft m.i. een wat klassieke uitstraling, kan niet zeggen waarom :roll: De eerste twee foto's laten wel zien hoe ze echt is :)
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Nikon

Bericht door Nikon » do dec 13 2007 7:55 am

Fotografeer hoofdzakelijk portret, model en glamour. Moet eerlijk zeggen dat mijn eerste indruk bij alle drie de foto's was dat het leuke maar standaard foto's waren. Uiteraard niks mee , helemaal niet dat het voor der vader is. Weet dan ook zeker dat vaders er blij mee zal zijn.
Misschien kan je de volgende keer iets meer van de standaard pose en opname standpunt en belichting afstappen . Kijk op internet naar voorbeelden .
Op canvas kan erg leuk zijn , maar je moet hem dan in PS iets extra aanscherpen ( ook weer niet teveel) Doordat canvas een ruw matriaal is krijg je snel de indruk dat het een tikje onscherp is

GdP

Bericht door GdP » do dec 13 2007 8:28 am

Foto 3 vind ik de mooiste.

Ik zou alleen een klein stukje van de onderkant afhalen, zodat het stukje blote arm wegvalt. Het trekt te vaak de aandacht bij mij.

Mooie foto's!

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do dec 13 2007 8:30 am

Mooie foto's Riemke, ik vind 2 de mooiste :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

mikemix

Bericht door mikemix » do dec 13 2007 9:00 am

Hey Riemke, ook hier is de tweede favoriet.
Mooi cadeau hoor!

Eerste rechtsonder laat een stukje statief zien.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » do dec 13 2007 9:04 am

Ik zou ook voor nummer 2 gaan. Tof cadeau !
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » do dec 13 2007 9:06 am

Bij de laatste kijkt ze omhoog haar lach is minder en haar schouder/rug maakt haar breed. Mis daar ook de leuke kuiltjes in haar wangen. Vind de compositie wel leuk. Maar minder spontaan..
Ik denk als je 2 iets lichtermaakt dat die het leukste is.
Ook zou ik rekening houden met de kleuren die ze aan heeft.
Het blauw op 1 vind ik leuker maar het zwarte shirtje eronder weer minder. Haar ogen bij 2 zijn weer iets donkerder dan bij 1 hier komen haar ogen weer mooier uit. Bij 2 vind ik haar lach weer mooier.
Bij 1 zie je haar tandvlees meer en bij 2 is dit weer minder.

Het is een mooie meid heeft een mooie blik ! leuk om foto,s te maken van haar. Voor een vader zijn ze natuurlijk allemaal heel erg mooi.. Ik zou gaan voor de foto waar ze zich zelf is.
NAS Buikpijn

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do dec 13 2007 9:32 am

zowel 1 als 2 spreken mij aan...op 1 zie je idd wat veel tandvlees. wel lekker up close and personal....2 is mooier belicht.
al met al een mooie meid die gewoon lekker op de foto staat.

sorry had ff niet gelezen dat ze op canvas moest maar dan zou ik idd voor 2 gaan zoals Jolanda ook beschreven heeft hieronder.

Arend
Laatst gewijzigd door Arend-ho op do dec 13 2007 11:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » do dec 13 2007 11:30 am

Foto 3 is de beste in mijn ogen dan, 1 en 2 zitten wat krap in het kader.
Mooie heldere foto’s trouwens.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do dec 13 2007 11:32 am

Hoi Riemke,

allereerst: een prachtige dochter! Vind alle foto's gewoon mooi. Ze staat er gewoon goed op. Misschien volgende keer een beetje lipgloss opdoen, volgens mij heeft ze hele schrale lippen?? Wellicht dat je de lippen nog een beetje zou kunnen bewerken in PS.

Als je een foto moet kiezen op canvas, pak dan niet foto 1. Waarom niet? Er valt nog een stukje weg van de foto voor de randen en dan heb je m.i. geen mooie compositie meer over. De 2e foto leent zich daar beter voor. Daar heb je zowel aan boven- en zijkant voldoende ruimte over. Snap je wat ik wil zeggen? Let daarnaast ook goed op voor de maat. Te groot is echt niet mooi voor een portret.

Groeten,
jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”