Sowieso een leuke uitdaging om ook met goedkope en kwalitatief mindere spullen te fotograferen.

Eens, maar verklaarbaar door de bias van het medium waarop men kijkt. Een dslr foto kijkt men meestal (groot) op een computer scherm. Dan zie je elke eventuele fout uitvergroot, zelfs als je dat op print helemaal niet ziet. Een telefoonfoto kijkt men meestal op een... telefoonscherm. Klein dus.Genster schreef:Mensen zijn vaak zeer positief over de telefooncamera, en vinden dslr's in dit segment (plus bijbehorend glaswerk) vaak "te mager".
Klopt uiteraard, maar natuurlijk ook op (grote) beeldschermen (Facebook, Flickr, Instagram, diverse fora etc.).djunclesam schreef:...Een telefoonfoto kijkt men meestal op een... telefoonscherm. Klein dus.
AmenPeter schreef:wat vind je er zelf van ?
ik kan namelijk zelf altijd bijzonder slecht zien of een foto met een top objectief is gemaakt of met het goedkoopste model.![]()
Ik kan wel zien of een foto is gemaakt door iemand die weet hoe die een foto moet maken
Niet overdrijven he...Peter schreef: Ik kan wel zien of een foto is gemaakt door iemand die weet hoe die een foto moet maken
Zoals ik al schreef in de aanhef "de foto's zijn niet echt bijzonder". Maar laten m.i. wel zien dat ook met een objectief van € 69 goed-genoeg foto's gemaakt kunnen worden. Dat is met name een pluim voor Nikon niet voor de fotograaf. En met een lichtsterke en kwalitatief superieure 58mm of 105mm is het wellicht makkelijker om aansprekende (ik schrijf hier bewust niet goede, dat is een ander verhaal) foto's te maken.djunclesam schreef:De fotografische kwaliteiten van Skippy staan buiten kijf, deze serie is daar zeker geen bewijs van als je het mij vraagt. Natuurlijk geen probleem maar laten we de discussie wel 'fair' houden. Als je dergelijk beeld in een 58mm of 105mm draadje zou posten dan is 'de wereld te klein'.
Gezien, ik was alleen wat verbaasd over de lofuitingen die gelijk komen.Skippy schreef: Zoals ik al schreef in de aanhef "de foto's zijn niet echt bijzonder".