Ondanks het feit dat er meerdere topics over dit onderwerp op het web te vinden zijn stel ik toch een vraag betreft de scherpte van een foto.
Ik heb een Canon eos 750 D en ik gebruik de kitlens ef-s 18-55 is stm.
Sinds kort fotografeer ik met deze camera en ondanks dat ik bekend ben met de wat meer bekende termen vind ik het lastig dit in de praktijk uit te voeren. Onder het motto al doende leert men ben ik dan ook aan de slag gegaan. Tijdens momenten dat er weinig tijd is om met de instellingen te gaan knoeien werk ik vooral met de stand voor landschapsfotografie, automatisch met en zonder flits en portret.
Een veel voorkomend probleem is een soort waas over mijn foto's en dat de foto's over het geheel niet scherp lijken. Wanneer ik inzoom oogt de foto echter wel scherp. De volgende foto is een goed voorbeeld hiervan:

Diafragma: f/7.1
sluitertijd: 1/125
ISO: 100
brandpuntsafstand: 29 mm
zonder flits
De foto is aan het begin van een brug gemaakt, vandaar de scheve horizon.
De mogelijke oorzaken die ik kan bedenken zijn niet juist gefocust of verkeerde sluitertijd. Echter kijk ik wanneer mogelijk door de zoeker van de camera, op die manier focus ik op de juiste onderwerpen en de foto is op de automatische stand gemaakt. Ervan uitgaande dat de sluitertijd toereikend is voor het onderwerp?
Graag hoor ik tips om dit probleem aan te kunnen pakken.
Vrolijke groet, Kim