Dank voor de reacties. Ik had tijdens de kerstvakantie even gemist dat er gereageerd was op dit topic. Maar leuk om jullie voorkeuren te horen.
Patrick schreef:Mag ik wat kritischer zijn?
Graag zelfs, ik ben momenteel actief bezig om mijn fotografie skills te verbeteren, dus tips en suggesties zijn welkom.
Patrick schreef:Ik vind het geen fraaie beelden. De kleuren zijn vreemd/vies (en dat heeft volgens mij niets met het weer te maken!) en de foto's zijn niet scherp. Je gebruikt hele kleine diafragma's en dat zorgt voor ongewenste effecten met betrekking tot scherpte. Welke objectieven heb je gebruikt?
De objectieven staan nu in mijn onderschrift. De foto's zijn uit de hand gemaakt. Heb inmiddels [ur=https://forum.nikon-club-nederland.nl/viewtopic.php?f=37&t=8452&start=13874l]een statief aangeschaft[/url], want ik vond ook dat mijn landschap foto's scherper zouden moeten kunnen.
Ben daarnaast sinds een paar weken begonnen met LR/PS. Daarvoor deed ik minimale edits via MAC Photos. Als ik tutorials op youtube bekijk dan sta ik versteld wat voor mooie verbeteringen je met LR en PS kan doen. Hier ga ik me zeker verder in verdiepen.
Patrick schreef:Ik ken de omstandigheden ter plaatse niet, maar ik vind de standpunten en uitsneden ook niet erg sterk eerlijk gezegd.
Ik hoop dat je hier iets mee kan. Ik hoop dat je de beelden nog eens kritisch bekijkt en daar eventueel iets van leert. Ik denk namelijk dat er veel meer uit de plek en je spullen te halen moet zijn. Stuur me eventueel een NEF bestand; dan kijk ik daar eens naar als je dat op prijs stelt.
Ja graag - ik zal je een PB-tje sturen. Ik ben benieuwd wat jij er van zou maken.