Op zoek naar een comfortabele rugzak
Op zoek naar een comfortabele rugzak
Op dit moment gebruik ik de Mini trekker van Lowepro. Echt comfortabel is deze niet. En aangezien er in china een nieuwe camera plus een mooi lensje bijkomt, en aangezien we daar een aantal wandelingen gaan maken door de rijstvelden vroeg ik mij af of er hier tips zijn voor een comfortabele rugzak. Ik heb vanmiddag even naar een Kata staan kijken, en geprobeerd, maar ja leeg zegt het weinig. Maar goed, wat is nu een comfortabele rugzak om lekker mee te kunnen wandelen?
2 bodies, 70-300 VR, 17-55, 10-20, 50mm, 60mm micro, 85mm,teleconverter ,macroringen (setje) 2xSB800, en wat klein spul zoals Asus eee, accu's, geheugenkaartjes, Ipod, geheugentankje en reinigingsspullen.Derk schreef:Moet je even erbij vertellen wat er van je gear allemaal mee moet kunnen in die rugzak.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
nou ja, een aardig objectief...je bedoeltMarco Handgraaf schreef:Ehhh, ik denk zoiets als in Paul's onderschrift + D200 en nog een aardig objectief.......
Nikon D80,D70, 20mm f2.8 ,35mm f2.8 , 50mm f1.8,60mm f2.8, 85 mm f1.8,Nikon 70-300mm VR, Sigma 10-20mm, Tamron 28-75mm F2.8 , SB800, Manfrotto 718B, monopod Velbon RUP43,omkeerring, tussenringen en ga zo maar door.
Inderdaad + de 17-55mm. Maar de D70 laat ik thuis aangezien er in China de D200 bijkomt met batterijpack.Marco Handgraaf schreef:Ehhh, ik denk zoiets als in Paul's onderschrift + D200 en nog een aardig objectief.......Derk schreef:Moet je even erbij vertellen wat er van je gear allemaal mee moet kunnen in die rugzak.
Als je zo veel mee wilt nemen, kun je van comfort nauwelijks nog spreken, toch? Maar ik maak gebruik van de Tenba Shootout Backpack medium (er is ook een large) als ik al m'n spul wil meenemen en ik klaag niet (m'n vriedin wel overigens
).
Zonder gekheid, die Tenba is een erg degelijke, compleet uitgevoerde backpack die perfect zit.

Zonder gekheid, die Tenba is een erg degelijke, compleet uitgevoerde backpack die perfect zit.
Ik ga morgen gewoon eens wat tassen passen denk ik bij de plaatselijke fotohandelaar. Zowel de Tenba als de Tamrac zien er goed uit, maar ik wil het ook ff voelen hoe het loopt.Derk schreef:Als je zo veel mee wilt nemen, kun je van comfort nauwelijks nog spreken, toch? Maar ik maak gebruik van de Tenba Shootout Backpack medium (er is ook een large) als ik al m'n spul wil meenemen en ik klaag niet (m'n vriedin wel overigens).
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat moet je zeker doen! Heb ik ook gedaan bij Kamera express. En de Tamrac zat bij mij als "gegoten". Dus die heb ik aangeschaft.Paul Demo schreef:Ik ga morgen gewoon eens wat tassen passen denk ik bij de plaatselijke fotohandelaar. Zowel de Tenba als de Tamrac zien er goed uit, maar ik wil het ook ff voelen hoe het loopt.Derk schreef:Als je zo veel mee wilt nemen, kun je van comfort nauwelijks nog spreken, toch? Maar ik maak gebruik van de Tenba Shootout Backpack medium (er is ook een large) als ik al m'n spul wil meenemen en ik klaag niet (m'n vriedin wel overigens).
Suc6 Hans
Na de hele ochtend aan het passen, meten, camera's en lenzen vitrine uit, tassen in etc. heb ik vanochtend een keus gemaakt voor de in mijn ogen perfecte wandeltas.
Het is geworden de Kata R103 met optionele ondertas de W92, deze is heel simpel te koppelen aan de rugzak.
Ik heb hiervoor gekozen om niet altijd met een grote lading op mijn rug te lopen dus bij een korte wandeling kan of de ondertas eraf of je neemt de ondertas als heuptas mee. Alles wat ik nodig heb past er vlekkeloos is, en dankzij het modulaire systeem kan ik er nog de benodigde hulpstukken aan vast koppelen. Ook het statief hing bij deze rugzak het meest stabiel.
Maar het belangrijkste vind ik het draagcomfort van deze tassen, aan de rugzijde is er een zeer ergonomisch gevormd profiel wat alle bewegingen meemaakt die je zelf ook meemaakt en dat is voor mij, als rugpatient echt een must.
Woensdag kan ik de set ophalen, en dan heb ik nog rustig de tijd om alles voor vrijdag naar mijn idee in te pakken. Hieronder mijn keuze.
http://www.kata-bags.com/Item.asp?pid=2 ... ProdLine=4
Het is geworden de Kata R103 met optionele ondertas de W92, deze is heel simpel te koppelen aan de rugzak.
Ik heb hiervoor gekozen om niet altijd met een grote lading op mijn rug te lopen dus bij een korte wandeling kan of de ondertas eraf of je neemt de ondertas als heuptas mee. Alles wat ik nodig heb past er vlekkeloos is, en dankzij het modulaire systeem kan ik er nog de benodigde hulpstukken aan vast koppelen. Ook het statief hing bij deze rugzak het meest stabiel.
Maar het belangrijkste vind ik het draagcomfort van deze tassen, aan de rugzijde is er een zeer ergonomisch gevormd profiel wat alle bewegingen meemaakt die je zelf ook meemaakt en dat is voor mij, als rugpatient echt een must.
Woensdag kan ik de set ophalen, en dan heb ik nog rustig de tijd om alles voor vrijdag naar mijn idee in te pakken. Hieronder mijn keuze.