Opvolger D80?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
hoefnix

Bericht door hoefnix » za dec 15 2007 9:35 pm

Jos schreef:.... en meer opnamen per seconde.
Waarom is iedereen (en vooral Nikon) er op gespitst om meer opnames per seconde te doen? Ik wil alleen kunnen instellen hoeveel opnames per seconde hij doet. Dan wordt het ineens interessant. Ik wil bijvoorbeeld graag 6 opnames maken gedurende 6 seconden.

Doe ik dat met de hand, dan is het op z'n minst onregelmatig. In de praktijk vind ie dat ie niet goed gefocussed is, en schiet ik er 2 op een rij, en dan ineens 5 seconden niks, en is mijn onderwerp weer voorbij.... (er was een mode dat ie ook als ie vind dat ie niet scherp is, afdrukt. Moet ik even opzoeken in de handleiding, maar vandaag stond ie in ieder geval niet in die mode....)

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » zo dec 16 2007 8:24 am

Heb ik dat geschreven? Nou dat aspect interessaert mij geen biet. Landschappen en architectur staan gewoonlijk stil...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

paparazzi

Bericht door paparazzi » zo dec 16 2007 8:47 am

hoefnix schreef:(...)
hoefnix? familie van kostunrix? :lol:

zijn asterix en obelix ook al gesignaleerd in nikon-land? 8)

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo dec 16 2007 10:02 am

paparazzi schreef:
hoefnix schreef:(...)
hoefnix? familie van kostunrix? :lol:

zijn asterix en obelix ook al gesignaleerd in nikon-land? 8)
Jij hebt duidelijk die maand dat je met vakantie was iets gemist :mrgreen:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

hoefnix

Bericht door hoefnix » di dec 18 2007 11:36 am

Jos, Jij hebt wel de lettertjes geschreven die ik gequote had. Maar jij had daar al aangegeven net als ik geen interesse in te hebben....

marx

Bericht door marx » di dec 18 2007 11:56 am

Ik kan het me wel en niet voorstellen.

Wel omdat je langs de racebaan racewagens wilt fotograferen en of andere snelle sporten waardoor je van de 5fps of 8fps op de d300 toch nog een goede ertussenuit kunt vissen, immers 3 mogelijkheden zijn minder dan 8fps.

Aan de andere kant is het een beetje onzin, hoe vaak gebruik je het, als de cam op 8fps staat klik je bijna altijd 2 of meer foto's af en kost alleen maar ruimte op de cf of je moet ze verwijderen tussendoor.

Lekker makkelijk tijdens een bruiloftshoot, je houdt je shutter 10 seconden ingedrukt, klaar 80 foto's dat was de afspraak, dank u wel en tot ziens.... ;)

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”