Ik kan mij nog goed herinneren, dit was zeer indrukwekkend. Helaas had ik toen geen camera bij mij.
En zo een paar dagen geleden ben ik weer naar toe gegaan, deze keer met mijn camera om een mooie fotoserie te maken.
De textielfabriek in Bocholt bevindt zich op 2 locaties, het zijn 2 gebouwen: weverij en spinnerij.
De eerste keer toen ik daar was, heb ik de weverij bezocht, nu de spinnerij.
De spinnerij is een vier verdiepingen tellende gebouw met een zon overgoten glazen dakcafé.
Ik was daar helemaal alleen en heerlijk druk bezig met mijn foto’s te schieten totdat de bewaking binnen kwam
met een vraag of ik met industriële spionage bezig was. Ik moest lachen.

Wij hebben een leuk gesprek gehad over de “shooting” mogelijkheden voor de NCN groep.
Ze zijn open voor alles en je kunt daar ook een rondleiding in het Nederlands krijgen.
Om een beetje indruk te krijgen hoe het van binnen eruit ziet, heb ik hier een paar foto’s geplaatst.
Helaas is de weverij op dit moment voor de bezoekers niet beschikbaar wegens de renovatie werkzaamheden.
De weverij gaat pas na de zomervakanties 2018 weer open.
Geloof maar mij, de weverij is nog interessanter dan de spinnerij. Je ziet en hoort de machines werken, net als 100 jaar terug.