Een paar uur in de studio...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Een paar uur in de studio...

Bericht door foto-ed » zo dec 16 2007 9:58 pm

Afgelopen vrijdagavond met 2 vrienden die ook gek zijn van fotograferen en met mijn vriendin voor een paar uur de studio ingedoken. Was een mooie en leerzame avond. Wou jullie toch een aantal foto's laten zien.
Wat vinden jullie ervan?

Bijgaande een aantal foto-tjes....

Deze foto ga ik gebruiken voor een nieuwjaarswens...

Afbeelding

Bijgaande 2 foto's van mijn vriendin;

Afbeelding

Afbeelding
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

roeree

Bericht door roeree » zo dec 16 2007 10:03 pm

Hoi Ed,

Mooie platen, de eerste is lekker strak, alleen jammer dat het plateau wat scheef staat en er niet helemaal op staat, en eronder nog een schroef te zien is.

Verder vind ik foto drie een prachtige foto, mooie uistraling van je vriendin. Goede belichting en zwart/wit een prima keuze.

Groeten Raymond

foto-ed
Forumlid
Forumlid

Bericht door foto-ed » zo dec 16 2007 10:06 pm

De eerste foto moet ik nog compleet bewerken waaronder dus het wegpoetsen van de plaat incl. klem. Het einresultaat zal ik hier laten zien....

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo dec 16 2007 10:07 pm

Hoi Ed,

foto 1: afsnijden tot onder het glas, dan bewerken tot kerstkaart;
foto 2: volgens mij mist ie scherpte op het gezicht.
foto 3: is mijn favoriet. Klein detail: ik mis haar 2e hand.

Groetjes,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » zo dec 16 2007 10:08 pm

Op de eerste foto zie ik wat bewerking, dat zou ik even wegwerken. Paar vreemde strepen en een donkere vlek halverwege de rechterkant van de hals.

De 3e foto vind ik het mooist, hoekjes zijn wat donker lijkt het.
Vind hem erg mooi belicht in elk geval.

mikemix

Bericht door mikemix » zo dec 16 2007 10:47 pm

Even over de eerste foto:
het fotograferen van een fles is het mooist als deze van één kant wordt aangelicht, dus niet zo als nu symetrisch van links en rechts.
De andere zijde van de lichtbron kan je dan een reflectie vel gebruiken om het grote contrast te compenseren.
Op deze manier "oogt" de fles ook rond en heb je een beter idee van de fles.

[edit]
Foto heb ik eerder al eens geplaatst, foto wordt uiteindelijk heel klein voor een webwinkel gebruikt.
Foto is op de keukentafel met 6 bestaande halogeentjes in het plafond en één directe leeslamp van voren geschoten.

Afbeelding

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma dec 17 2007 2:55 am

mikemix schreef:Even over de eerste foto:
het fotograferen van een fles is het mooist als deze van één kant wordt aangelicht, dus niet zo als nu symetrisch van links en rechts.
De andere zijde van de lichtbron kan je dan een reflectie vel gebruiken om het grote contrast te compenseren.

[edit]
Foto heb ik eerder al eens geplaatst, foto wordt uiteindelijk heel klein voor een webwinkel gebruikt.
Foto is op de keukentafel met 6 bestaande halogeentjes in het plafond en één directe leeslamp van voren geschoten.

Afbeelding
Mooi belicht inderdaad, maar hoe heb je die achtergrond erbij gemaakt Mike?

Groeten :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

rik6230

Bericht door rik6230 » ma dec 17 2007 6:12 am

foto-ed schreef:De eerste foto moet ik nog compleet bewerken waaronder dus het wegpoetsen van de plaat incl. klem. Het einresultaat zal ik hier laten zien....
Vind ik een beetje jammer. Jij laat een foto zien (foto 1) die je nog heel ingrijpend wilt veranderen. Waarom doe jijzelf niet eerst de moeite voordat je ons vraagt om een beoordeling ?
1
Afgezien dat hij scheef staat vind ik de verticale lichtstrepen niet mooi. Ook zitten er storende schaduwen in de fles. Als ik naar de tekst op de fles kijk is hij ook niet echt scherp.

2
Is qua pose erg goed. Het topje van haar neus en haar rechter wenkbrauw blijven binnen de contouren van haar gezicht en dat is mooi.
Ook de beweging in haar haar. (heb je een ventilator gebruikt ?) De belichting vind ik minder. De rechterkant van haar gezicht, haar voorhoofd en keel vind ik te hard uitgelicht. Ook lijkt deze foto niet helemaal scherp.

3
Vind ik de spannenste . Goed uitgelicht en een mooie blik van het model. Wel had ik voor een andere uitsnede gekozen. Ik zou aan de bovenkant een centimeter of 3 hebben gecropt en 1 aan rechterkant.
Haar rechterhand verdwijnt een beetje vreemd onder haar knie. De plooien op haar rechterknie lijken op een (vreemd) handje. Dat leidt (mij) toch wel af. :lol:

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma dec 17 2007 6:38 am

Foto 1: Ik ben het met Rik eens dat je een foto waar je zelf nog een heleboel aan wilt sleutelen beter nog niet kan plaatsen. Persoonlijk zou ik hem overnieuw maken met de tips van Mike :D

Foto 2: Pose vind ik wel mooi, belichting te hard

Foto 3: Mooie plaat. hier is de belichting wel mooi. De omzetting naar zwart-wit vind ik geslaagd. Ook ik mis hier de rechterhand.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

foto-ed
Forumlid
Forumlid

Bericht door foto-ed » ma dec 17 2007 6:49 am

mikemix schreef:Even over de eerste foto:
Heel hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, hier ga ik de volgende keer me aan de slag! Mooie foto trouwens!

rik6320 schreef:Vind ik een beetje jammer. Jij laat een foto zien (foto 1) die je nog heel ingrijpend wilt veranderen. Waarom doe jijzelf niet eerst de moeite voordat je ons vraagt om een beoordeling ?
Je hebt helemaal gelijk. Als je eerder een reactie had neergezet had ik hem weggehaald. Nu laat ik hem staan, dan kunnen de mensen zien hoe het niet moet. ;) Blijft het leerzaam!

Iedereen hartelijk dank voor de reacties! Volgende keer als ik weer de studio induik zal ik er rekening mee proberen te houden!

foxyliz

Bericht door foxyliz » ma dec 17 2007 11:57 am

mooie foto's, wat ik van foto 3 jammer vind is dat het geheel is afgesneden onder haar knie en bilpartij. het staat zo raar. ik zou hem zelf afgesneden hebben net onder haar rechter elleboog OF de benen erbij genomen hebben...en inderdaad de hand, nahja, jammer maar begrijpelijk

foto-ed
Forumlid
Forumlid

Bericht door foto-ed » ma dec 17 2007 11:39 pm

rik6230 schreef: Is qua pose erg goed. Het topje van haar neus en haar rechter wenkbrauw blijven binnen de contouren van haar gezicht en dat is mooi.
Ook de beweging in haar haar. (heb je een ventilator gebruikt ?) De belichting vind ik minder. De rechterkant van haar gezicht, haar voorhoofd en keel vind ik te hard uitgelicht. Ook lijkt deze foto niet helemaal scherp.
Heb inderdaad hier een ventilator voor gebruikt. Zal de as. keer tegen mijn vriendin zeggen dat ze haar hand ergens anders moet neerleggen.... ;)

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » ma dec 17 2007 11:53 pm

Foto 3 vind ik helemaal top, mooie zw omzetting. Die zal het ook goed doen als grote afdruk denk ik :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”