Wat vinden jullie ervan?
Bijgaande een aantal foto-tjes....
Deze foto ga ik gebruiken voor een nieuwjaarswens...

Bijgaande 2 foto's van mijn vriendin;

Mooi belicht inderdaad, maar hoe heb je die achtergrond erbij gemaakt Mike?mikemix schreef:Even over de eerste foto:
het fotograferen van een fles is het mooist als deze van één kant wordt aangelicht, dus niet zo als nu symetrisch van links en rechts.
De andere zijde van de lichtbron kan je dan een reflectie vel gebruiken om het grote contrast te compenseren.
Op deze manier "oogt" de fles ook rond en heb je een beter idee van de fles.
[edit]
Foto heb ik eerder al eens geplaatst, foto wordt uiteindelijk heel klein voor een webwinkel gebruikt.
Foto is op de keukentafel met 6 bestaande halogeentjes in het plafond en één directe leeslamp van voren geschoten.
Vind ik een beetje jammer. Jij laat een foto zien (foto 1) die je nog heel ingrijpend wilt veranderen. Waarom doe jijzelf niet eerst de moeite voordat je ons vraagt om een beoordeling ?foto-ed schreef:De eerste foto moet ik nog compleet bewerken waaronder dus het wegpoetsen van de plaat incl. klem. Het einresultaat zal ik hier laten zien....

Heel hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, hier ga ik de volgende keer me aan de slag! Mooie foto trouwens!mikemix schreef:Even over de eerste foto:
het fotograferen van een fles is het mooist als deze van één kant wordt aangelicht, dus niet zo als nu symetrisch van links en rechts.
De andere zijde van de lichtbron kan je dan een reflectie vel gebruiken om het grote contrast te compenseren.
Op deze manier "oogt" de fles ook rond en heb je een beter idee van de fles.
Je hebt helemaal gelijk. Als je eerder een reactie had neergezet had ik hem weggehaald. Nu laat ik hem staan, dan kunnen de mensen zien hoe het niet moet.rik6320 schreef:Vind ik een beetje jammer. Jij laat een foto zien (foto 1) die je nog heel ingrijpend wilt veranderen. Waarom doe jijzelf niet eerst de moeite voordat je ons vraagt om een beoordeling ?

Heb inderdaad hier een ventilator voor gebruikt. Zal de as. keer tegen mijn vriendin zeggen dat ze haar hand ergens anders moet neerleggen....rik6230 schreef: Is qua pose erg goed. Het topje van haar neus en haar rechter wenkbrauw blijven binnen de contouren van haar gezicht en dat is mooi.
Ook de beweging in haar haar. (heb je een ventilator gebruikt ?) De belichting vind ik minder. De rechterkant van haar gezicht, haar voorhoofd en keel vind ik te hard uitgelicht. Ook lijkt deze foto niet helemaal scherp.