Ik ben bij het importeren van foto’s zo suf geweest een aantal delen van de 2000 foto’s twee keer te importeren. Die hebben het oorspronkelijke nummer behouden, maar met -2 er achter. Hoe kan ik die dubbel geïmporteerde foto’s selecteren zodat ik ze snel kan dumpen?
Ik moet het weten, maar het lukt me maar niet.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan,
re: Hoe kan ik die
Op mijn Win7 systeem zou ik in explorer/verkenner kijken of sortering op date created alle tweetjes bij elkaar zet.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Buiten LR om bestanden verwijderen kan wel maar dan moet je wel weten wat je doet Gijs! Je bent de verwijzingen naar de bestanden in LR zelf dan nog niet kwijt. Dus als het even kan, altijd bestanden verplaatsen of verwijderen via de Lightroom functies!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot
Patrick,
re: moet je wel weten wat je doet
Daar ga ik natuurlijk van uit...
Net zoals ik er niet van uit ga dat iedereen LR gebruikt
Overigens, de botte bijl kan zijn: verwijder alle bestanden en importeer opnieuw.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Uitstekende oplossing Wiebe. En uiteraard binnen Lightroom wijzigingen aanbrengen, tenzij het niet anders kan.
De methode Gijs is mijns inziens niet de beste, maar die van, om het met zijn eigen woorden te zeggen, ‘de botte bijl’, dus dat gaan we niet doen!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Om aan alle mogelijke verwarring een eind te maken, ik maak inderdaad gebruik van LR. Voor zo ver mijn beperkte kennis rijkt, het enige programma waarin je importeert!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Voor een volgende keer, een slimme verzameling aanmaken is echt niet noodzakelijk. Je kunt zoeken op keywords, maar ook gewoon op bestandsnamen, en op delen van bestandnamen...