nieuwjaar...

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
sunclubber

nieuwjaar...

Bericht door sunclubber » ma dec 17 2007 7:09 pm

Beste, binnenkort komt er weer nieuwjaar aan en zit met een koppel vragen..

Ik ga met een aantal koppels uiteten op restaurant die avod en zou grag mij D80 meenemen voor foto's te nemen.. maar heb enkele vragen hierrond..

Ik zit met een nikon D80 18-70 objectief maar dit is niet echt lichtsterk voor zo'n avondje uit.. dit is in een redelijk donker restaurant met enkel wat spots en sfeerverlichting rondom

Ik zou dus graag foto's nemen zonder flits, om zoveel mogelijk sfeer in mijn foto's te behouden.
Kan ik dit bereiken zonder mijn ingebouwde flitser te laten schieten, door bvb mijn (flits)belichtingscorrectie aan te passen. Bepaalde stand te fotograferen OF zou een 50mm f1.8 hierin uitkomst beiden..
Dit objectief wil ik zowiezo al halen maar evt vroeger voor dus kerst en nieuwjaar mee te nemen...

tom

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » di dec 18 2007 5:11 pm

Tom,
ALs ik je goed begrijp moet je nog een objectief kopen?
Zo Ja welk buget heb je er voor ??

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » di dec 18 2007 5:15 pm

-Hogere ISO
-Grootste diafragmaopening

en een hele stille hand :D

50mm f/1.8 is mooi, maar je boet behoorlijk in met je beeldhoek. Is niet handig als je overzichtsfoto's wilt maken.
Wil je echter voornamelijk mensen fotograferen (portretten), dan zou ik inderdaad een 50mm f/1.8 of f/1.4 halen. In jou geval waarschijnlijk de f/1.8 :D

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

moeilijke opgave

Bericht door George Fennes » di dec 18 2007 6:43 pm

Hoi Tom een lichtsterk objectief is een vereiste, maar ik ben bang dat als je overzichtsfoto's wil maken, je met de 50mm 1.8 of 1.4 wat groothoek te kort komt.
Je zou voor een groothoek die erg lichtsterk is kunnen gaan.
Maar ik zou zo niet weten welke een beetje redelijk geprijst is.
Dan zou je voor een zoom kunnen gaan met lichtsterkte 2,8
Zelf ben ik erg tevreden over de Tamron 17-50mm 2.8 een retescherp lensje.
Ik ga er niet te veel over zeggen, want dan val ik in herhaling en zegt men, daar heb je Tamron George weer :twisted:
Maar ik kan je testrapporten mailen als je wil.
Stuur maar een PB.

Maar om terug te komen op je vraag.
Lichtsterk objectief, diafragma helemaal open, hoge ISO 800 en een hele vaste hand.
Met een hoge ISO heb je wel meer ruis, maar liever meer ruis dan geen foto. :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”