na de vele positieve reacties in dit topic heb ik bedacht dat ik deze fotobewerkings opdrachten wel nieuw leven in wil blazen.
Het idee is om elke 2 weken 1 foto te plaatsen (steeds in een nieuw topic) van een mede-forum-gebruiker in RAW/DNG formaat.
Deze gebruiker stelt de foto ter beschikking middels een eigen link (server/dropbox) aan mij (via PB).
Ik verwerk deze foto dan in de weekopdracht, inclusief de link.
Het staat iedereen vrij om dit beeld dan te downloaden en te bewerken volledig naar eigen inzicht; en het resultaat via PB aan mij te sturen (dus het beeld ook via een link) inclusief een *beknopte* beschrijving van het hoe en waarom van de bewerkingen.
Na 10 dagen 'sluit' ik de 'inschrijving' op de reacties, zal ik ze verwerken en plaatsen; en dan mag iedereen hier weer het mijne en zijne van vinden (zolang het respectvol blijft, vind ik alles prima). Het doel is inzicht te krijgen van verschillende mensen op eenzelfde beeld en de vele mogelijkheden qua bewerking(en) wat meer naar voren te brengen.
Het is voor het eerst dat ik zoiets als dit opstart, dus tips/trucks/opmerkingen zijn welkom.
Om te beginnen heb ik dan natuurlijk wel wat 'materiaal' nodig, dus een ieder die zijn/haar beeld ter beschikking wil stellen: klim maar in die PB-box!

*edit: startpost iets aangepast n.a.v. tips