Bericht
door Maurice » zo okt 21 2018 11:30 am
Gisteren begon de dag met dichte mist, maar later werd het alsnog prachtig weer. Het bezoek aan de grotten was meer dan geslaagd, zeker door onze vrolijke gids Milton die helemaal in z'n element was. De grotten zijn op sommige plaatsen serieus donker, maar op de meeste plaatsen sfeervol aangelicht door diverse spotjes. De wandeling in de grot werd gekenmerkt door veel (wentel)trappen, smalle paadjes en doorgangen maar was zeker de moeite waard en uitdagend om te fotograferen. Na het bezoek aan de grot en de lunch zijn we in colonne naar de Linglinspo gereden. Zoals verwacht was het druk op de parkeerplaats zodat er op alternatieve plaatsen geparkeerd werd langs de weg. Na de hergroepering zijn we begonnen aan een leuke maar ook redelijk intensieve wandeling, alleen al intensief omdat je bijna bij iedere stap goed moet kijken waar je loopt. De herfstkleuren hebben nog steeds niet volop doorgezet, maar het bos en het riviertje vormde toch een mooi plaatje. Opvallend weinig paddenstoelen, wel een hele grote blinkende Nikon-paddenstoel gezien, daarvan post ik later een foto.
Gezien de tevreden gezichten gedurende de dag, denk ik dat we kunnen terugkijken op een mooie en gezellige dag in het Belgische land.
Respect voor de reistijden die clubleden ervoor over hadden om in Remouchamps te geraken, dank voor de opkomst aan allen!
O... mijn Macbook ligt ter reparatie bij de lokale Appelboer, mijn foto's post ik dus later dan gewoonlijk.