(Na hoeveel tijd ?)
Ben
Jouw situatie is erg gelijk aan de mijne. Juist door de mogelijkheid van ad hoc gebruik, heb ik net als jij, twee extra setjes batterijen beschikbaar. Dat de set die in gebruik is mogelijk leeg is peins ik eigenlijk niet over.ben42 schreef:
Ook Paul en Wiebe dank voor jullie antwoord, jammer dat jullie geen tijdsduur aangeven.
Toelichting.
Op mijn D7000 gebruik ik wel eens mijn SB700 flitser. Meestal heb ik de flitser niet bij me (vakanties, uitjes en dergelijke) en gebruik dan soms de interne flitser. De SB700 flitser gebruik ik alleen bij bijzondere gelegenheden en thuis soms tussendoor nog wel een keer. Maar het komt er op neer dat ik de flitser eigenlijk maar 1 soms 2 keer per jaar inzet. Maar ik heb wel 3 sets aan accu's klaarliggen. Zodat als ik ga flitsen even vooruit kan.
Meestal laad ik ze dan net van te voren op. Maar ze zijn dan zolang niet meer gebruikt dat er nog wel eens een accu in de set zit die eigenlijk niet meer zo goed is. Dan zit je op een gelegenheid te fotograferen en dan geeft een set het op omdat er een slechte tussenzit. Als in de volgende set dan ook een slechte zit dan ga je combineren, niet ideaal op dat moment zelf. Mijn batterijen 'slijten' dus vooral door het op de kastplank liggen. En omdat dat heel sterk per accu varieert is het daarmee lastig werken.
Voor jou als schrijver was de vraag misschien heel duidelijk, maar als lezer natuurlijk niet. Zonder enige toelichting kan jouw vraag net zo goed betekenen: "na hoeveel uur gebruik moeten je lege batterijen vervangen worden door verse batterijen" als op "na hoeveel jaar vervang je batterijen".ben42 schreef:De vraag was :
Wanneer waren jullie (flits) accu's toe aan vervanging ?
(Na hoeveel tijd ?)
Marco, De vraag lijkt mij duidelijk. Ik wil weten hoe lang je met de batterijen hebt gedaan, ik vraag geen informatie over hoe je de batterijen hebt gebruik, die informatie is natuurlijk wel welkom.
Ben
Let wel, de huidige set gaat al 6 jaar mee en werkt prima.ben42 schreef:ReneG
Geeft aan dat zijn accu's wel sneuvelden, maar geeft niet aan na hoeveel tijd. Maar voor zijn huidige set geeft hij ook 6 jaar aan.
Marco heeft gelijk,MarcoEos70D schreef:Voor jou als schrijver was de vraag misschien heel duidelijk....ben42 schreef: Wanneer waren jullie (flits) accu's toe aan vervanging ?
(Na hoeveel tijd ?)