Serieopname
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Serieopname
Goedemorgen,
Ik weet dat er op de camera een functie zit dat ik snel een aantal foto's kan klikken (serieopname) als ik de ontspanknop ingedrukt hou. Nou deze functie zet ik aan maar er wordt maar 1 foto gemaakt..
Gek kan ik daarvan worden, met kinderen is het soms prettig als een foto snel genomen kan worden.
Wat doe ik fout??
Gr.
Maureen
Ik weet dat er op de camera een functie zit dat ik snel een aantal foto's kan klikken (serieopname) als ik de ontspanknop ingedrukt hou. Nou deze functie zet ik aan maar er wordt maar 1 foto gemaakt..
Gek kan ik daarvan worden, met kinderen is het soms prettig als een foto snel genomen kan worden.
Wat doe ik fout??
Gr.
Maureen
Re: Serieopname
Nikon D80 ?Maud schreef:Goedemorgen,
Wat doe ik fout??
Gr.
Maureen
Blz 36 van je Nederlandse manual.
Het knopje zit rechtboven op je camera. Niet de AF knop, maar die daarvoor...
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Yoyo,
Ja D80..
Dat probeer ik dus maar camera houdt het bij 1 opname
Ga het nog eens proberen misschien doe ik echt wat fout.
Ja D80..
Dat probeer ik dus maar camera houdt het bij 1 opname

Ga het nog eens proberen misschien doe ik echt wat fout.
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hoi Maureen,
Misschien dat de camera te veel tijd nodig heeft om scherp te stellen en de data weg te schrijven. Dat ligt er een beetje aan welke instellingen je hebt gedaan.
Ik zou eerst het volgende proberen:
Stel de camera terug op fabrieksinstellingen (kijk even in de handleiding, heb ik hier even niet bij de hand.) en daarna weer op serieopnamen.
Bedenk wel dat de functie "serieopnamen" alleen dan werkt als je de ontspanknop ingedrukt houdt.
Zodra je de knop los laat zal de camera stoppen.
Laat even weten of dit helpt.
Franklin.
Misschien dat de camera te veel tijd nodig heeft om scherp te stellen en de data weg te schrijven. Dat ligt er een beetje aan welke instellingen je hebt gedaan.
Ik zou eerst het volgende proberen:
Stel de camera terug op fabrieksinstellingen (kijk even in de handleiding, heb ik hier even niet bij de hand.) en daarna weer op serieopnamen.
Bedenk wel dat de functie "serieopnamen" alleen dan werkt als je de ontspanknop ingedrukt houdt.
Zodra je de knop los laat zal de camera stoppen.
Laat even weten of dit helpt.
Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
AF-S of AF-C hebben daar niks mee te maken. (tenzij je onderwerp ineens dichterbij of verder af is en de camera is ingesteld op "scherpteprioriteit" waarmee hij geen foto maakt als er niet is scherpgesteld)
Je kunt het even uitproberen door de focus op manueel te zetten, dan moet je altijd een foto kunnen maken, ook al is hij onscherp.
Zit op de D80 niet ook links bovenop een ring die je op S, CL, CH en zelfontspanner kunt draaien? Zet die op CL of CH en daarmee moet je zolang je de ontspanknop indrukt foto's blijven maken. (CL in lage snelheid en CH in hoge snelheid)
Succes
edit: heb de handleiding op nikon nederland even geraadpleegd. Knopje rechts naast lcd display indrukken en aan instelwiel draaien tot de continu opnamestand is geselecteerd. Kan niet misgaan zou je zeggen maar waarom hij het dan niet doet??? Controleer toch nog even of het met het scherpstellen te maken heeft door hem op manueel te zetten. We horen t wel.
Je kunt het even uitproberen door de focus op manueel te zetten, dan moet je altijd een foto kunnen maken, ook al is hij onscherp.
Zit op de D80 niet ook links bovenop een ring die je op S, CL, CH en zelfontspanner kunt draaien? Zet die op CL of CH en daarmee moet je zolang je de ontspanknop indrukt foto's blijven maken. (CL in lage snelheid en CH in hoge snelheid)
Succes
edit: heb de handleiding op nikon nederland even geraadpleegd. Knopje rechts naast lcd display indrukken en aan instelwiel draaien tot de continu opnamestand is geselecteerd. Kan niet misgaan zou je zeggen maar waarom hij het dan niet doet??? Controleer toch nog even of het met het scherpstellen te maken heeft door hem op manueel te zetten. We horen t wel.