Krewerd

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Krewerd

Bericht door Jos » vr sep 22 2006 2:22 pm

Hierbij een plaat die ik maakte met mijn 12-24 f4 Tokina. Dit is dus 'mijn ding' cultuurhistorisch erfgoed fotograferen. Begin langzaam maar zeker in de gaten te krijgen hoe je ruis de baas kunt blijven. Afgelopen week geleerd: Wees niet bang voor lange sluitertijden en lekker overbelichten. Zie hier het resultaat:

Tokina 12-24, 19mm 2 sec, f5. +0,3, auto ruisonderdrukking aan.... In Nikon capture het RAW bestand de donkere tinten iets versterkt en iets verscherpt. Aan de onderzijde een strook verwijderd. Ik ben over het resultaat best te spreken. Jullie ook?

Voor de liefhebbers: Kerkje te Krewerd (Gr): te zien is het doxaal (stenen koorhek) met daarop het orgel uit 1536 (en daarmee één van de oudste in Nederland) Beschildering gewelven rond 1300. Bouw kerk rond 1200

Afbeelding
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

H.M.

Bericht door H.M. » vr sep 22 2006 2:43 pm

Mooie foto, Jos. En een fraai kerkje. Een flinke klus trouwens, al dat erfgoed fotograferen! Erg leuk. En je weet maar nooit: misschien kijken mensen over 150 jaar wel naar jouw foto's zoals wij nu naar de foto's van bijvoorbeeld Jacob Olie kijken!

Wat de foto betreft, ik had hem denk ik iets mooier gevonden als er iets meer diepte in had gezeten, wat je volgens mij had kunnen bewerkstelligen door een of twee stappen naar achteren te doen. Hij is nu een beetje 'plat'. De donkere tinten hadden wat mij betreft nog donkerder gemogen, wat ook helpt om meer contrast en dus diepte te creeren.

Groet,
Henk

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » vr sep 22 2006 4:27 pm

Mooi kerkje hè. Ik ga met deze foto nog nader aan de slag in PS. In Nikon Capture heb ik alleen de basisinstellingen licht veranderd. Ik denk eraan het contrast iets te verhogen. OOk de CA in het raam op de achtergrond moet nog worden bijgewerkt
Laatst gewijzigd door Jos op vr sep 22 2006 8:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

evertfoto

Bericht door evertfoto » vr sep 22 2006 7:02 pm

Zo zie ja maar weer. De "oude" fotograficatechnieken zijn dus in weze niet anders bij moderne digitale camera's.
Het komt aan op een stukje basiskennis van fotograferen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”