Opdrachten fotograferen
- Fera Albi
- Clublid
Opdrachten fotograferen
Hallo allemaal,
Deze site kwam via de nieuwsbrief van Planet Internet onder mijn aandacht:
English Russia
Zou dit ook iets zijn voor de NCN?
Hans
Deze site kwam via de nieuwsbrief van Planet Internet onder mijn aandacht:
English Russia
Zou dit ook iets zijn voor de NCN?
Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
- Fera Albi
- Clublid
De vraag bij dit draadje is natuurlijk of het concept iets zou zijn voor dit clubje
Dus, ook graag een stem uitbrengen allemaal?
Hans

Dus, ook graag een stem uitbrengen allemaal?
Hans
Met de groeten van Hans.
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat word de bedoeling precies ??
Gr Corné Goud
Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
nee voor mij hoeft het niet
Hans dit soort in scene gezette situaties trekken mij niet zo.
Dus voor mij hoeft het niet.
Maar welke gek krijg je er voor om op 5 hoog aan een balkon te hangen
ik in ieder geval niet
Groetjes George
Dus voor mij hoeft het niet.
Maar welke gek krijg je er voor om op 5 hoog aan een balkon te hangen

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Van de zomer goed, vindt het nu te koud om in me rode onderbroek aan een raamkozijn te gaan hangenkoenkuipers schreef:Daarom is het aan ons forummers om te laten zien dat dit beter kan

Luc
Volgens mij is dat nu juist de grap. Fotograferen doet de man (of vrouw) achter de camera, wordt hier vaak gezegd om te benadrukken dat er meer is dan techniek.
Maar laten we wel zijn, er is ook nog meer dan oog voor kleur en compositie. Een echt goede foto heeft iets te vertellen. En dat kan van alles zijn vreugde, verdriet, nieuws, humor... een verhaal. En dat doel heiligt voor mij alle middelen. Ik zie deze opdrachten als een oefening in verhalen vertellen. En natuurlijk ook in fototechniek etc.
Maar je maakt mij niet wijs dat iemand die iemand anders in een rode onderbroek aan een balkon kan laten hangen om er publiekelijk een foto van te kunnen maken, of die vijftien mobieltje weet op te scharrelen om ze te verzuipen, niet zou beschikken over nuttige vaardigheden voor een fotograaf.
Kortom, misschien niet meteen zulke extreme opdrachten maar toch... geen slecht idee.
Maar laten we wel zijn, er is ook nog meer dan oog voor kleur en compositie. Een echt goede foto heeft iets te vertellen. En dat kan van alles zijn vreugde, verdriet, nieuws, humor... een verhaal. En dat doel heiligt voor mij alle middelen. Ik zie deze opdrachten als een oefening in verhalen vertellen. En natuurlijk ook in fototechniek etc.
Maar je maakt mij niet wijs dat iemand die iemand anders in een rode onderbroek aan een balkon kan laten hangen om er publiekelijk een foto van te kunnen maken, of die vijftien mobieltje weet op te scharrelen om ze te verzuipen, niet zou beschikken over nuttige vaardigheden voor een fotograaf.
Kortom, misschien niet meteen zulke extreme opdrachten maar toch... geen slecht idee.

- Fera Albi
- Clublid
Het is volgens de Russische site de bedoeling dat er een bizarre situatie wordt uitgebeeld en dat je daar dan vervolgens een foto van maakt. (lover aan balkon, mobieltjes in weckpotten etc.)
Het hoeft hier niet zo extreem of bizar te zijn, maar het idee is om een duidelijk afgekaderde opdracht uit te voeren en vast te leggen, zoiets als op een fotocursus.
Hans
Het hoeft hier niet zo extreem of bizar te zijn, maar het idee is om een duidelijk afgekaderde opdracht uit te voeren en vast te leggen, zoiets als op een fotocursus.
Hans
Met de groeten van Hans.
- Fera Albi
- Clublid
Re: nee voor mij hoeft het niet
Ik stelde mij zo voor dat wij de fotografen zijn...George Fennes schreef:....Maar welke gek krijg je er voor om op 5 hoog aan een balkon te hangenik in ieder geval niet
![]()

Hans
Met de groeten van Hans.