Grote Tas

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Lee

Grote Tas

Bericht door Lee » vr dec 21 2007 3:40 pm

Ik heb een grote tas nodig om de complete set mee te kunnen nemen naar locatie. Eenmaal aangekomen, haal ik eruit wat ik op het moment nodig heb, eventueel overhevelen naar een kleinere tas als er gelopen moet worden, of ik laat het gewoon in de tas als ik op 1 vaste locatie werk.
De tassen die voor ogen heb zijn de Lowepro Vertex 200 AW rugzak (32 x 26 x 47 cm) en de Lowepro Magnum AW schoudertas (43 x 25,5 x 32cm). Beide geschikt voor handbagage (Ierland is 47x35x25)

De hamvraag.... Wat zijn de voor en nadelen van het een en ander?

Tot nu toe hoefde ik niet veel te lopen met alle spullen dus uren lang met de rugzak lopen zal ik niet doen.

Het gaat om gebruiks gemak, overzicht en veiligheid

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » vr dec 21 2007 4:02 pm

Als je niet uren moet lopen zou ik gaan voor een normale shoudertas of voor bijvoorbeeld een crossover tas zoals crumpler ze maakt.
kijk zeker ook eens naar de Domke tassen.
Ikzelf gebruik een oude Rowi cargo als er echt veel mee moet en normaal heb ik een crumpler loyalchap over de schouder hangen.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr dec 21 2007 4:04 pm

Ik weet niet hoeveel apparatuur je moet vervoeren, maar is zo'n Lowepro Roller op wieltjes niets voor je? Mag ook nog als handbagage mee.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Lee

Bericht door Lee » vr dec 21 2007 8:58 pm

Ik had ergens gelezen dat ze rolkoffers voor handbagage willen verbieden... reden?

Wat mee moet, 2 pro bodies, 20mm, 35mm, 50mm, 24-70, 70-200, 150mm, 2 flitsers, en het gewoonlijke kleine spul (kabels, opladers, batterijen etc).

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr dec 21 2007 10:28 pm

Ik gebruik zelf een pelicase...bevalt uitsekend voor alleen vervoer.
Op locatie eruit halen wat je nodig hebt.

Voor:

Oerdegelijk. waterdicht, luchtdicht. Geen stof.
Je kan er op zitten en staan.
makkelijk als het achter in de auto ligt en je gaat een keer hard de bocht om omdat je denkt dat je Senna bent. [ die ging trouwens rechtdoor...maar dat ff ter info ]

tegen:

groter en lomper dan een tas.
1 formaat dus niet even weg te "proppen"
geen koffer om een half uur mee te lopen ondanks dat er wieltjes onder zitten.
kan niet als handbagage mee.

groeten : Arend

rik6230

Bericht door rik6230 » za dec 22 2007 12:08 am

Ik heb uit Amerika een echt grote rugzak laten komen. Juist om reden die jij noemt; alles meenemen. 2 bodies, flitser, 28-70, 80-200, 50, 85,135, 150 en 300mm, statief, en kleine spullen. Dat is ongeveer 15 kilo.
Daar kun je een paar uur mee slepen. Toch merk ik dat ik weer probeer om spullen thuis te laten. Ga dus weer kiezen en dat was juist wat ik eigenlijk niet meer wilde. Wat is wijsheid ??

Lee

Bericht door Lee » za dec 22 2007 1:33 am

Die thinktank leek me wel wat... echter denk ik niet erin kwijt te kunnen wat ik wil mee nemen.

Afbeelding

Ik heb idd ook gedacht aan zo'n peli case. De kleinste koffer waar een pro body in past (ca. 16cm hoog) en lenzen is net te groot voor handbagage.

evertfoto

Bericht door evertfoto » za dec 22 2007 7:13 pm

Als ik op pad moet met veel materieel, dan dump ik e.e.a. in een plunjezak, die ik eventueel met een steekkarretje kan verplaatsen.
Uiteraard alleen gechikt voor statieven, achtergrond,enz.
De camera en lenzen gaan in de LowePro Computrekker.
Bevalt mij prima.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”