Hierbij 3 foto's die ik uit mijn oogst geselecteerd heb.

Nou weet je Highlander... in de loop van de dag groeiden we hier naar toe; waarbij je leert dat 1 flitser (of 2, of zelfs 3) helemaal niet 'moeilijk of eng' is. Het is kijken, licht zien, proberen, aanpassen en vooral 'doen'Highlander schreef:Tjonge jonge, jullie leggen de lat wel hoog hoor
Bedankt Danny. Jou 1e foto met natuurlijk licht vind ik ook erg mooi en zeer geslaagd!DannySan schreef:
@Rijko: hele mooie bewerking die 1e foto in zwart/wit; heel sprekend zo! En die 3e foto... benen tot in het oneindige![]()
Er is al een voorstel geopperd als vervolg-workshop om een shoot op te bouwen, te schieten en dan na te bewerken.wiebeterpstra schreef:Waar Vincent op doelt is wel vaker de manco ( niets ten nadele van deze workshop ) van dergelijke workshops. Met name met een redelijke groep is het lastig time managen om ook de nabewerking te doen.
Wil je meer de ins en outs leren moet je echt een op een gaan werken, om zo zelf er meer uit te halen.
Dat geloof ik graag, ik denk dat voor een eerste kennismaking met modellen en flitslicht dit ook een uitstekende manier is. Eerst de basis, dan de verdieping. In die zin is het ook geen commentaar op het format hoor. Maar als je niet weet waar je op 'moet' letten, en er is geen feedback achteraf, dan leer je dus in feite minder dan je in potentie had kunnen leren. Dat is vooral zonde zou ik zeggenJanvis schreef:Persoonlijk vond ik de dag zoals hij nu was erg informatief en vooral erg relaxt.
Aanvankelijk dacht ik: ''Wow, gave foto !''. Nu denk ik: ''Hmmm,,, dat had beter gekund''. Je wordt bedankt !Vincent schreef:
Bijvoorbeeld foto 3 van Ludo, waarbij het hoofd schuin staat en daardoor het licht van te laag komt en de neusschaduw dus omhoog wijst. Dat kijkt erg onplezierig....