Hieronder nog 2 pogingen;

Dank voor je reactie Jurjen. Ik heb de afgelopen weken nogal wat stillevens voorbij zien komen, via google natuurlijk maar ook via de bibliotheek.JurjenF schreef:Ik vind het persoonlijk er wel (veel) beter op worden. M.n. de 'drie-dimensionale' opstelling is veel beter. Meer diepte in de plaat. Probeer toch eens met de ver-/belichting van het onderwerp te spelen zodat met schaduwwerking er nog meer tekening in komt. vooral de fles in foto 1 is een beetje 'vlak' nog. De foto van het boek met accessoires is een beetje te laag genomen. Vind ik althans. Ook foto 1 kan wat hoogte in standpunt gebruiken. Keep going! Is een leuk project.
Dankjewel Arend voor je reactie, zoals zoveel onderdelen binnen de fotografie is ook het croppen een zeer persoonlijke.Arend041 schreef:LS,
de eerste foto heeft veel ruimte links en recht, waarin niets gebeurt. De foto in portret-stand zou de lengte vd middelste fles meer benadrukken en links en rehts minder loze ruimte hebben. Zomaar een gedachte die bij me opkwam.
Ha Beert Chris,bcvthul schreef:Beste Frans,
Je foto’s (hier op het forum en Flickr) mbt stillevens hebben me toch aan het denken gezet. Enerzijds wat wil Frans nu precies met zijn stilleven foto’s anderzijds wat is een stilleven precies.
Via deze link :
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stilleven
begrijp ik (hopelijk) meer wat de bedoeling van een stilleven is.
Het lijkt mij meer een proces van bezigheden van licht en contrast dat eigenlijk nooit af is/komt.
Ik denk dat je foto’s laten zien dat je hier goed mee bezig bent.
Met groet,
BC