Wally118 schreef:Wow... Dat zijn de soort sfeer macrofoto's waarbij het water me uit de mond loopt. Zo zou ik ze ook wel willen maken maar ik heb nog geen flauw idee hoe ik daar aan moet beginnen...
Ja, dit zijn foto's die inspireren. Overigens niet alleen deze, er wordt meer fraais geplaatst. Ik heb zelf onlangs de micro Nikkor 105 aangeschaft, en stond bij
mijn eerste foto's verbaasd wat er allemaal gebeurt als je je onderwerp zo beeldvullend fotografeert. Ik ben me aan het oriënteren op workshops of cursussen om de beginselen van macrofotografie te leren. Ik neem de term daarbij wat ruim, want het hoeft voor mij echt nog niet 1:1 te zijn, de foto's van Stijn zijn dat ook niet. Ik hoop dat zo'n workshop me dan wat tips oplevert, zoals bijvoorbeeld "hoe benader je die insecten nou, zonder dat ze meteen wegvliegen?". Of, in mijn jachtgebied (kuststrook Schoorl-Camperduin) waait het nogal eens, hoe ga je daar mee om? En natuurlijk tips voor wat betreft belichting, gebruik van apparatuur zoals flitser, tussenring, e.d.
Maar over die cursussen en workshops: er wordt wel het e.e.a. aangeboden, helaas nog niets hier in de buurt ontdekt. Heeft er iemand nog tips? Organiseert NCN wel eens zoiets (ik ben pas kort lid)? Of kan iemand on-line cursussen aanraden? Ook daar ben ik er wat van tegengekomen.
Groet,
Ronald
Ik fotografeer, dus ik ben.