Hoe verplaats ik afzonderlijke foto's naar een andere map?

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Nikkormaat
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Hoe verplaats ik afzonderlijke foto's naar een andere map?

Bericht door Nikkormaat » do nov 07 2019 7:24 pm

Ik heb tijdens importeren per ongeluk foto's in een verkeerde hoofdmap geplaatst, waar al andere foto's stonden. Ik kwam er pas achter nadat ik al veel foto's had bewerkt. Ik wil uitsluitend die laatste foto's van de verkeerde map naar een nieuwe map verplaatsen, maar dan krijg ik een mededeling, waar ik niet veel van begrijp. Iets in de zin dat bepaalde zaken dan niet meer ongedaan zouden kunnen worden. Ik kan wel de hele map verplaatsen zonder die mededeling, maar ik wil slechts een deel van de foto's verplaatsen. Als ik met ctrl foto's selecteer en met de rechter muisknop klik, zie ik geen bruikbare opties. Ik kan in mijn boek over Lightroom niets over verplaatsen vinden. Waarschijnlijk zie ik een optie over het hoofd. Weet iemand een oplossing?
Al vast bedankt voor het meedenken
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Hoe verplaats ik afzonderlijke foto's naar een andere map?

Bericht door Frankie » do nov 07 2019 7:54 pm

Je kunt de geselecteerde bestanden met je muis naar de map links in je scherm slepen.

pimmetje
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door pimmetje » do nov 07 2019 8:01 pm

Wel de cursor precies op het plaatje zetten. Cursor op de rand werkt niet.

Nikkormaat
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Nikkormaat » do nov 07 2019 9:08 pm

Het is mij niet duidelijk wat ik, ogenschijnlijk precies zoals jullie adviseren, eerder verkeerd deed, maar het is gelukt. Weer wat geleerd! Hartelijk dank voor de tips :clap:
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”