Ik heb ondertussen een weggooicamera volgeschoten en hieronder staan de resultaten. De opnamen zijn gemaakt bij somber en iets nevelig weer. Het is duidelijk beneden de ondergrens van zo'n cameraatje.Frederix schreef:Dat lijkt een strak plan, ik ga een paar van die dingen aanschaffen. Memento, doe je mee? Wie gaat deze uitdaging nog meer aan???MEMENTO schreef:Dat zijn bekende foto's... maar zou je het nogmaals kunnen bij Nederlands licht? Misschien is het een idee om af te spreken dat een aantal van ons met zo'n wegwerp ding, zonder flits 'volschieten en de resultaten alhier publiceren in aparte topic? Lijkt mij leuke uitdaging... dan komt het echt aan op jezelf.![]()
Het display van mijn F100 is toch stuk, kan ik gelijk met een andere camera in de weer. . . .
Ik zou zeggen Memento, de beurt is nu aan jou (en aan anderen die de uitdaging willen aangaan; fotografeer eens met een weggooicamera!!)

Foto 1, test weggooicamera van het merk Kodak Next, 400 asa

Foto 2, test weggooicamera van het merk Kodak Next, 400 asa

Foto 3, test weggooicamera van het merk Kodak Next, 400 asa

Foto 4, test weggooicamera van het merk Kodak Next, 400 asa

Foto 5, test weggooicamera van het merk Kodak Next, 400 asa

Foto 6, test weggooicamera van het merk Kodak Next, 400 asa

Foto 7, test weggooicamera van het merk Kodak Next, 400 asa

Foto 8, weggooicamera van het merk Kodak Next, 400 asa, gebruikt voor bovenstaande opnamen. Ik dacht dat het een Kodak-camera was, maar het was een Next-camera. Camera en film van 27 opnamen kostten € 4,95, het ontwikkelen kostte mij € 2,95.
(deze foto is overigens met een Canon gemaakt