Na verloop van tijd gestopt met fotografie als broodwinning. Art directors met hun lay outs vernielde elke vorm van eigen inbreng. Uiteindelijk besloten de camera aan de wilgen te hangen.
Alles verkocht, behalve de F2 met een vijftal objectieven. Puur nostalgie.
Als motorrijder kwam ik op plekken waarvan ik dacht, 'zou een leuke foto...'. Ging voor een eenvoudige kamera maar dat gaat niet als.

Het werd een d300 die net op de markt verscheen. Was ook de eerste in NL, de geheugenkaart doordrukte en alle contactpuntjes platdrukte zodat ....

Een 7000 gekocht maar ... Daarna de d700 en weer verkocht, niets mis mee. Plaatsgemaakt voor een D800 weer voor het eerst een grijns op mijn vooringenomen liefde voor Nikon. Helemaal happy toen de D500 kwam, als vervanging voor mijn D300 en nu het werkpaard i.c.m. de 500mm vr F4 voor vogel fotografie.
Op film bleef Nikon achter het net vissen, zo ook de D500 spes op dit gebied zijn pover. In combinatie met de Ninja star te doen, ondanks de beperkte fps.
Toen kwam de de Z serie en had ik mijn bedenkingen. Echter bleef het prikkelen en deze week een D6 aangeschaft, hoofdzakelijk voor video.
Ja, ben sinds lange tijd weer eens echt blij met Nikon, daarmee de 800 of 500 niet te kort willen doen. De z6 in combinatie met d Atomos Ninja V is echt een geweldig combo!
Het enige waar ik niet blij van word is dat Nikon bij de het aankondigen -in samenwerking met Atomos- prores raw zou implementeren. Deze 12 bit footage, nog steeds niet beschikbaar.
Veel getwijfeld om afscheid te nemen van 'ons merk' maar met de Z6 weer een beetje verliefd.