Een rustige tweee paasdag geeft wat ruimte om wat te vinden van de ingezonden foto's bij het thema 'Tegenstellingen'. Hier een persoonlijke, niet door enige kennis gehinderde mening over de foto's.
In de eerste plaats heel leuk om de verschillende interpretaties te zien. Heel creatief toch met z'n allen

.
vansloneker: afbraak versus nieuwbouw. Goed gezien deze tegenstelling. Om hier een aantrekkelijke foto van te maken zou voor mij heel moeilijk zijn. Ik zie hier een wat rommelig beeld. Dat is bijna niet te voorkomen denk ik. Toch blijf ik er naar kijken. De kabels die uit de lucht komen vallen, vind ik een leuk detail.
bcvthul: scherp en onscherp. Mooi in beeld gebracht met precies genoeg onscherpte om goed te kunnen zien wat je bedoelt. De foto vraagt om net een tikkie meer nauwkeurigheid in de symmetrie en een gelijkmatige achtergrond. In mijn persoonlijke top 5.
EdvandeZilver: oude en nieuwe beelddrager. Mooi, eenvoudig, scherp, verzorgd. Prima foto.
Gerrit: water en vuur. Een creatief idee en mooi uitgevoerd. Het enige wat ik jammer vind, is dat ik het water niet heel duidelijk kan herkennen. Het is zeg maar een heel klein beetje water en veel vuur. Desondanks in mijn top 5.
Richard: warm versus koud. Samengebracht op één knop. Goed in beeld gebracht en mooi scherp.
Ronald53: zoet en zuur. Zoals we inmiddels van Ronald gewend zijn een prima verzorgd uitgebalanceerd beeld. Een prettige kleurstelling en simpele mooie belichting. Top 5 voor mij.
landrot3: koning en koningin. Mooi gevonden en uitgewerkt. De lichtval vind ik erg mooi. Het stuk in de achtergrond maakt de foto voor mij af. De verticale lijn links in de achtergrond had er van mijn niet hoeven zitten. Verder top 5 waardig.
josti: vers blad en verdord blad. Vind er maar iets van..
jan24: open en gesloten huis. Mooi gevonden in de actualiteit. De kleuren spreken mij aan maar verder een twaalf in een dozijn plaatje.
swimmer: licht en donker. een mooie opname van dit blad in avondlicht. Fraaie compositie en mooi licht en schaduwwerking op het blad. De foto was voor mij nog beter geweest als ik nog net een stukje tak links onderin had gezien en het stukje blad nou net niet. Dat is nu net te donker naar mijn smaak.
Mieke53: zwart en wit. Kunstzinnig. Ik houd er wel van. Deze is amper als foto te herkennen en dat is een compliment wat mij betreft. Mooie compositie en strak in beeld gebracht. Ook in mijn top 5.
RKF: oud en nieuw of.. hoe moet ik het noemen... In ieder geval is de tegenstelling duidelijk. Goed gevonden en netjes in beeld gebracht. De paardenbloem rechts onderin is een toevoeging en had van mij nog iets meer in beeld mogen staan.
Jacqueline Ermens: oud en jong in schoeisel. Leuk gevonden en qua kleuren mooi bij elkaar gezocht.
Karina2: scherp versus onscherp. Mooie foto van een onderwerp waar ik wel een fan van ben. De compositie is goed gekozen maar ergens wringt hij wat. Ik denk dat de bloem in de achtergrond iets te hoog in beeld staat. Voor mijn gevoel had hij ook iets minder onscherp mogen zijn en had er iets meer ruimte tussen de twee bloemen mogen zitten. Voor mijn top 5.
Zo, dan uit die top 5 (de oplettende lezer telt er 6 in mijn top 5

) de voor mij mooiste, beste foto kiezen. Lastig omdat de onderwerpen zo verschillen. Alles overwegende gaat mijn stem deze maand naar de foto van landrot3.
Groet, Jos