Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties
Vind het fijn om te horen wat jullie (anders) zien dan ik, kan ik dan weer ook naar kijken en wellicht wat leren.
@bcvthul:
Dankjewel, en daar heb je een punt; ik wil inderdaad nog wel eens 'strak' kaderen (te strak?) omdat ik juist dat teveel 'lucht' eromheen in (vaak) vele gevallen niet mooi vind; ik weet niet of het afbreuk doet aan de foto in dit geval; maar wellicht een puntje van aandacht.
@Piepenholleke:
Dankjewel, we zijn ook beiden érg blij met dit beeld (al heb ik ook 1 ander beeld wat ik mínstens net zo mooi vind). Opvallend dat je dit zo noemt, het zou elkaar kunnen compenseren maar ik ben eerlijk dat ik niet op deze manier naar de compositie heb gekeken. Het ontspannen wat je ziet is bijna een uur 'de shoot in' omdat ze érg ongemakkelijk was om bekeken te worden.
@wiebeterpstra:
Thanks! Was inderdaad érg bijzonder

Een goede tip, al heb ik haar zo minimaal mogelijk 'gecoached' eigenlijk; deze dame was in het begin nogal onzeker voor de camera en daarom heb ik haar veel haar eigen (natuurlijke) gang laten gaan. De cello en sieraad is echt nabewerking (en wat spelen met een reflector). Zij is een drukbezet persoon, en dat ik met haar kon werken was het resultaat van 4 maanden 'voorwerk' inclusief tussenkomst van een vioolbouwer (die ik ook heb mogen fotograferen in zijn werkplaats). Nogmaals een shoot zit er (voorlopig, en wellicht nooit) niet in.
@Vincent:
Yes, jij ook zag ik!? Goed om je ook weer actief te zien.
Dankjewel voor je opmerkingen, die snijden vaak erg goed hout (

). Het licht is deels vanuit de shoot en deels vanuit de nabewerking (hier ben ik voor het eerst echt bezig geweest om achtergrond helemaal aan te passen inclusief belichting/schaduwen. De onderzijde is wel een dingetje inderdaad (zoals Wiebe ook al zei: de handen).
@Bert vD:
Dankjewel! In de lens kijken heeft ze maar 4 of 5 beelden gedaan; en dat vergde best veel. Ze vond het allemaal maar wát spannend, en ik vond de 'feel' op deze wijze mooier.
@Richard:
Dankjewel!