signxpress schreef:
Ik zit al langer te denken om de schoolbanken weer op te zoeken om Photoshop te leren.
Ik zou eerst voor jezelf eens op papier zetten wat je wilt kunnen, wat je wilt leren, en als je dat niet weet, dan voorbeelden te zoeken met de resultaten die je wilt behalen en dan andere mensen vragen wat je daarvoor moet leren.
Photoshop is zo groot en heeft zoveel functionaliteit, ‘Photoshop leren’ is dan gewoon geen doelstelling want ik durf wel te stellen dat dat gewoon onmogelijk is. En zodra je goed op weg bent komt er een nieuwe versie met weer zoveel meer en andere functies dat je je dat doel nooit bereikt.
Dat is ook helemaal niet erg, want het grootste deel wil en hoef je waarschijnlijk helemaal niet te kunnen om toch alles te kunnen doen wat je zou willen. Dus dan loont het om dat enigszins op een rijtje te hebben.
Bijkomend voordeel van weten wat je wilt leren is dat er op internet echt reusachtig veel goed (maar ook slechte) content te vinden is waar alles stapje voor stapje wordt uitgelegd en voorgedaan. Dan kun je zo vaak pauzeren en terugspoelen als je wilt. En belangrijke dingen kun je opslaan om later nog eens terug te kijken. Als je de Engelse enigszins beheerst dan ligt het echt voor het oprapen, maar dan is het wel handig als je weet wat je zoekt...
Zo heb ik het ook gedaan, en met mij vele anderen. Moeilijkere bewerkingen die ik niet zo vaak doe moet ik altijd weer even opzoeken.
Fin.