50mm 1.8 stroef!?
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
50mm 1.8 stroef!?
haai.
kheb een 50mm 1.8 gekocht, alleen ik een beetje bang om hem op mijn D80 te schroeven.
dit gaat namelijk heel stroef.
al mijn andere objectieven draai je er in een beweging op, maar de 50 mm moet ik echt veel kracht zetten om hem erop te draaien.
zit hij erop dan werkt alles perfect, maar ben bang dat ik nog een iets kapot draai.danwel het opjectief dan wel mijn body.
Of is dit normaal met dit kleine (maar super fijne )lens.
kheb een 50mm 1.8 gekocht, alleen ik een beetje bang om hem op mijn D80 te schroeven.
dit gaat namelijk heel stroef.
al mijn andere objectieven draai je er in een beweging op, maar de 50 mm moet ik echt veel kracht zetten om hem erop te draaien.
zit hij erop dan werkt alles perfect, maar ben bang dat ik nog een iets kapot draai.danwel het opjectief dan wel mijn body.
Of is dit normaal met dit kleine (maar super fijne )lens.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Mijn 50 mm ging ook wat stroef, maar na enkele keren ging dat beter.iefie schreef:bedankt voor zover!
Ik wacht nog een paar antwoorden af voor ik evt actie onderneem.
heb alleen een foutje gemaakt.....heb ook tegelijkertijd een 70-300vr gekocht, maar eerst de resultaten van de 50mm bekeken....en dat moet je nie doen....50 mm is veeeel scherper!!!.
![]()
Enne... hoe je die 70-300 getest hebt (staat VR aan?) weet ik niet, maar de 70-300 VR is ook echt heel scherp tot zeker 200 mm. Ik vind het een geweldige lens. Kijk ook maar naar sommige foto's op dit forum die met die lens zijn gemaakt.
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hallo,
Als een nieuw objectief wat stoever op de body gaat (dat kan) en na een aantal keren wat gemakkelijker zorg dan in ieder geval dat je met een schone (nieuwe ) kwast regelmatig de bajonet op de body en lens schoonmaakt om het ijzervijzel te verwijderen. Dit spul wil je echt niet in je camera hebben. Body met de bajonet naar beneden houden.
Zomaar een tip
PS Ook als je vaak van objectief wisselt is dit geen overbodige handeling.
Groet,
Aquarius
Als een nieuw objectief wat stoever op de body gaat (dat kan) en na een aantal keren wat gemakkelijker zorg dan in ieder geval dat je met een schone (nieuwe ) kwast regelmatig de bajonet op de body en lens schoonmaakt om het ijzervijzel te verwijderen. Dit spul wil je echt niet in je camera hebben. Body met de bajonet naar beneden houden.
Zomaar een tip
PS Ook als je vaak van objectief wisselt is dit geen overbodige handeling.
Groet,
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.