Ad B schreef:Betekend dit nu voor mij dat ik mijn Camera Raw nooit meer kan updaten?
Buiten economische redenen is het voor een leverancier meestal niet te doen om meerdere versies van dezelfde programmatuur te onderhouden, bugs en veiligheidslekken worden nog wel eens in oude versies verbeterd, maar de hoeveelheid inspanning en mensen die je hierop wilt inzetten is vaak beperkt.
Dat betekend als we update's van programmatuur willen, we ook de 'verbeteringen' die de leverancier aanbrengt zullen moeten accepteren. Soms hebben ze nog wel compatibiliteits- mogelijkheden die ingesteld kunnen worden, maar die zijn meestal om oude formaten en oude instellingen te kunnen gebruiken. En zelden voor de interfaces zelf.
Veranderingen zijn niet altijd verbeteringen, maar over lange tijd gezien worden de meeste producten wel beter.
"I've come up with a set of rules that describe our reactions to technologies:
1. Anything that is in the world when you’re born is normal and ordinary and is just a natural part of the way the world works.
2. Anything that's invented between when you’re fifteen and thirty-five is new and exciting and revolutionary and you can probably get a career in it.
3. Anything invented after you're thirty-five is against the natural order of things.”
― Douglas Adams, The Salmon of Doubt
Adams is overleden in 2001 (49) toen speelde dit probleem al en we zouden toch niet willen dat de situatie nog zo was als in 2001. De veranderingen sinds die tijd zijn aanzienlijk en in het algemeen een verbetering, maar zoals Adams schrijft
"against the natural order of things."
Recentelijk heb ik de floppen van "Aldus PhotoStyler" (Version 2.0) weggegooid. Maar deze is nog wel als download op het internet te vinden. Je kunt dus nog een heel eind terug. Maar blij met de veranderingen.
Dus wat dat betreft : Adobe :
Ben
p.s. Je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat voor ons mensen boven de 35, veranderingen niet altijd welkom zijn.