IMG_0881A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
Dank je wel Karina.Karina2 schreef:Leuk gevonden & stijlvolle uitvoering
Dan adviseer ik je een tweede blikJJG schreef:In het midden had van mij niet gehoeven.
Ruimte is er genoeg; deze foto is ongecropt. En dat heeft een reden: de compositie was zorgvuldig (;)) zo gekozen. De standaard-benadering volgens de regel van derden of de gulden snede ligt voor mijn gevoel nogal voor de hand. Ik heb bewust een positionering gekozen die daar van afwijkt, en waarbij de veer verticaal gecentreerd, maar horizontaal nét niet gecentreerd was. Ik heb jouw suggestie even uitgewerkt en het resultaat hieronder gepost, maar... ik blijf bij mijn keuzeRonald53 schreef:Hallo Marco, Het idee van JJG is zo gek niet, de uitvoering kan misschien wat zorgvuldiger.Je zou het eens kunnen proberen, en eens kijken hoe het uitpakt. Ik weet niet of dit een crop is, dus hoeveel ruimte je nog hebt, maar als die er is: De foto horizontaal spiegelen, en dan het veertje zo plaatsen dat het op ongeveer 1/3 van rechts en 1/3 van onder zit. Als dat teveel uit het centrum is, dan iets terug. Probeer maar eens.
Het veertje drijft inderdaad op het water. Vandaar de subtiele golfslag in de achtergrond.Ronald53 schreef:Maar mooi gelukt, goede belichting. Ik dacht eerst dat-ie op een glazen plaat lag, maar bij nader inzien: Ligt het veertje op het water?