Big Head fotografie

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Perry Timmers

Big Head fotografie

Bericht door Perry Timmers » ma dec 24 2007 12:24 pm

Het is een rage uit Japan welke de rest van de wereld over aan het nemen is. Namelijk honden fotografie in de zogenoemde Big Head stand, het hoofd is groot terwijl het lichaam klein blijft.

Is er een van jullie gelukt om dit goed voor elkaar te krijgen. Ik ben namelijk benieuwd hoe je dit goed doet.

Als de natuur geheel meewerkt verwacht ik medio volgende maand een nest puppen bij een van mijn honden en dan lijkt het mij leuk om af en toe ook zulke foto's te maken van deze pups.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma dec 24 2007 12:57 pm

Ik heb dit wel eens gedaan, alleen heette dat toe nog gewoon Candid.

Je neemt een bezemsteel en zet op de bezem je camera vast. Met een spijker statief. Ik had toen een niet AF camera (FE-2) en niet AF 20 mm objectief. Die had ik scherp gesteld op 50 cm met diafragma f8. De automatiek van de camera deed de rest.

Dan op zoek naar een slachtoffer. In het Sonsbeek Park laten de aldaar woonachtige juffers hun hondje uit. Met bezem camera proberen zo'n hondje op ooghoogte benaderen en met de MC-12A een opname maken.

Het ging me niet goed af. Ik moest de camera weer opnieuw transporteren alvorens er weer een nieuwe opname gemaakt kon worden. En het fotograferen was een beetje stiekem, dat stond me ook niet aan.

Een variatie was snel geboren. Sprak de juffer aan. Vroeg of het klopte dat haar hondje een XXXX (merk van het hondje) met het bouwjaar XXXX, was. Als je dan goed in de buurt zat, werd dat beaamd. Zelden zo'n mooi beest gezien. Mag ik er een foto van make? Big smile.

En dan op m'n hurken, dichtbij de hondekop afdrukkken. Met de 20mm op de camera en een klein diafragma, stond de zuchtende juffer er ook op. En daar ging het om.

PS Een rage moet je niet nadoen. Je moet je zelf een opdracht stellen, dan wordt je vanzelf creatief in de oplossing.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma dec 24 2007 2:32 pm

Heb je vast heel wat joffers versierd, Hans! :lol:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

roeree

Bericht door roeree » ma dec 24 2007 5:04 pm

Hahah prachtig verhaal Hans!

Maar de truc is dus eigenlijk zo dicht mogelijk bij de kop komen?

Groeten Raymond

Robin

Bericht door Robin » ma dec 24 2007 5:24 pm

Zat laatst in een restaurant waar ze 3 ontzettend grote canvas doeken van koeien hadden hangen. Zelfde principe, de kop ontzettend groot in beeld en een "mini lichaam" als achtergrond.

Vroeg me ook al af hoe men dit doet. Eerste wat me te binnenschoot toen ik ze zag was fish eye. Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van zo dicht mogelijk bij de kop zien te komen :)

mikemix

Bericht door mikemix » ma dec 24 2007 5:26 pm

Dit fenomeen is door de "hiphop scene" een eigen leven gaan leiden.

Dikke groothoek voor iemands neus houden, verder niet zo spannend hoor...

Frederix

Re: Big Head fotografie

Bericht door Frederix » vr dec 28 2007 10:33 pm

ptimmers schreef:Het is een rage uit Japan welke de rest van de wereld over aan het nemen is. Namelijk honden fotografie in de zogenoemde Big Head stand, het hoofd is groot terwijl het lichaam klein blijft.

Is er een van jullie gelukt om dit goed voor elkaar te krijgen. Ik ben namelijk benieuwd hoe je dit goed doet.

Als de natuur geheel meewerkt verwacht ik medio volgende maand een nest puppen bij een van mijn honden en dan lijkt het mij leuk om af en toe ook zulke foto's te maken van deze pups.
Bedoel je dit:

http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=5832

Perry Timmers

Re: Big Head fotografie

Bericht door Perry Timmers » za dec 29 2007 12:08 am

Frederix schreef:
ptimmers schreef:Het is een rage uit Japan welke de rest van de wereld over aan het nemen is. Namelijk honden fotografie in de zogenoemde Big Head stand, het hoofd is groot terwijl het lichaam klein blijft.

Bedoel je dit:

http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=5832
Dit is wat ik bedoel

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » za dec 29 2007 8:29 am

Heb ik ook nog wel een mooie....

Afbeelding

:wink: :wink: :wink: