Nikon D80 Focuspunt zit vast
Nikon D80 Focuspunt zit vast
Moet ik net in Parijs zitten op vakantie, zit me autofocuspunt vast.
Heb al een week geschoten met me D80 in Frankrijk zonder problemen, krijg ik op het eenlaaste dag het volgende probleem.
Ik zal gisteren te schieten en ineens zat de focuspunt zeg maar linksboven op een punt vast. Met geen mogelijkheid kon ik de focuspunt bewegen met de ronde pijltjesknop.
Had daarna in de menu op reset gedrukt en toen was de focuspunt verschoven naar het midden (standaard). Nu krijg ik ook de focuspunt in het midden niet naar andere punten geschoven.
Het dus daarna met automatische focus moeten schieten -__-"
Rara....hoe kan ik dit oplossen. Alvast bedankt.
Heb al een week geschoten met me D80 in Frankrijk zonder problemen, krijg ik op het eenlaaste dag het volgende probleem.
Ik zal gisteren te schieten en ineens zat de focuspunt zeg maar linksboven op een punt vast. Met geen mogelijkheid kon ik de focuspunt bewegen met de ronde pijltjesknop.
Had daarna in de menu op reset gedrukt en toen was de focuspunt verschoven naar het midden (standaard). Nu krijg ik ook de focuspunt in het midden niet naar andere punten geschoven.
Het dus daarna met automatische focus moeten schieten -__-"
Rara....hoe kan ik dit oplossen. Alvast bedankt.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
De D200 heeft een "lock"voor het focuspunt . De L op de ring rond de selector.
Misschien heeft de D80 dat ook en staat hij op "L"
Misschien heeft de D80 dat ook en staat hij op "L"
Laatst gewijzigd door Marten op za dec 29 2007 10:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Hallo Kenji,
Kijk even in het potlood menu bij nummertje 20....
Ik heb hem op doorlopen ingeschakeld, kijk maar eventjes
En wat de rest net zegt ook even naar kijken de lock achterop de camera
Eelco
Kijk even in het potlood menu bij nummertje 20....
Ik heb hem op doorlopen ingeschakeld, kijk maar eventjes
En wat de rest net zegt ook even naar kijken de lock achterop de camera
Eelco
Laatst gewijzigd door EelcoD7100 op za dec 29 2007 10:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- EelcoD7100
- Forumlid
- EelcoD7100
- Forumlid
Kenji schreef:Beste Iedereen,
Bedankt. Probleem opgelost. Dom van mij dat ik niet had gezien dat die switch verplaatst was op een of andere manier.

Je gaat dan aan allerlei dingen denken, terwijl de oplossing achteraf heel simpel blijkt...
Groetjes Eelco

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Wel handig die switch hoor. Ik had deze niet op de D50 nu wel op mijn D300, ik merkte al snel dat als ik hem niet lock dat ik met mijn neus het focuspunt verplaats
heel handig dus, ook erg handig dat er 1 op de grip zit, want mijn handpalm zit daar ook elke keer tegenaan 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Bij de D300 kan je wel gebruiken in het weergave menu (om door je foto's te bladeren) maar niet voor alle opname fucnties e.d. erg handig al zeg ik het zelf 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het is de beste overkomen. Mij vorige maand dus ook!D-80's schreef:Kenji schreef:Beste Iedereen,
Bedankt. Probleem opgelost. Dom van mij dat ik niet had gezien dat die switch verplaatst was op een of andere manier.![]()
maakt niet uit, 't kan de beste overkomen.

Ik gebruik dat dus echt nooit op m'n D70, tot ik per ongeluk een zootje mountainbikers tegenkwam op de "bergen" in Spaarnwoude. Ik kwam er echteraf achter wat het probleem was. Ik heb m'n camera in allerlei standen gehad daar het focuspunt op boven stond (van het kruis van 5). Dus soms met de grip aan de onderkant, wat ik normaal nooit doe...

- EelcoD7100
- Forumlid
Ja.... en dan zoek je je dus helemaal suf...PatrickP schreef:Het is de beste overkomen. Mij vorige maand dus ook!D-80's schreef:Kenji schreef:Beste Iedereen,
Bedankt. Probleem opgelost. Dom van mij dat ik niet had gezien dat die switch verplaatst was op een of andere manier.![]()
maakt niet uit, 't kan de beste overkomen.
![]()
Ik gebruik dat dus echt nooit op m'n D70, tot ik per ongeluk een zootje mountainbikers tegenkwam op de "bergen" in Spaarnwoude. Ik kwam er echteraf achter wat het probleem was. Ik heb m'n camera in allerlei standen gehad daar het focuspunt op boven stond (van het kruis van 5). Dus soms met de grip aan de onderkant, wat ik normaal nooit doe...