Sinds kort heb ik een tweede hands d7100, gekocht via camera expres. De camera en batterij waren vrij nieuw. Afgelopen week heb ik mijn camera een half uurtje gebruikt in de regen (niet erg slim van me, maar ja...). Toen ik thuis kwam heb ik meteen de camera grondig afgedroogd en op laten warmen. Alles leek goed alleen de batterij was helemaal leeg (ik dacht door de kou). Ik laadde de batterij op en alles was in orde. De volgende dag deed de camera het niet meer en toen ik de batterij in de oplader deed knipperde het lampje erg snel wat volgens Nikon een kapotte batterij moet aangeven.
Ironisch genoeg kwam 5 minuten nadat ik ontdekt had dat de camera het niet meer deed mijn nieuwe Lowepro camera tas met regen hoes aan...

Ik heb de camera voorzichtig open gemaakt (alle schroefjes goed bewaard

Dus er zijn 2 opties: de batterij en mogelijk ook de camera zijn kapot door waterschade of de batterij is door andere factoren kapot gegaan.
Graag hoor ik jullie mening er eens over (over het batterij probleem, niet mijn stomiteit om in de regen te gaan lopen met mijn camera...

p.s. Nikon zegt dat de d7100 'wheather proof' is, maar na wat onderzoek op internet blijkt dat iets anders te liggen. 'Weather proof' is wat anders dan 'Weather sealed', 'weather proof' betekend gewoon dat er een behuizing om de camera zit die redelijk goed dicht is...