Meeuw (update)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
roeree

Meeuw (update)

Bericht door roeree » za dec 29 2007 9:25 pm

Ondanks dat ik mij voorgenomen had geen meeuwen meer te fotograferen (meest makkelijke foto om hier in de buurt de schieten) kon ik deze even niet laten lopen.

Met jullie tips even aan de gang geweest met bewerken, ben benieuwd wat jullie er zo van vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op/aanmerkingen en tips zijn weer welkom.

Groeten Raymond
Laatst gewijzigd door roeree op zo dec 30 2007 8:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

mikemix

Bericht door mikemix » za dec 29 2007 9:59 pm

Gek Raymond, bij jouw intro verwacht ik alles behalve deze foto.
Ik zie een overbelichte nek met nog erger een jpg compressie zichtbaar in de lijn v/d nek tov de achtergrond en de vogel precies in het midden van het beeld....???
Wij weten beter van jou....!!

roeree

Bericht door roeree » za dec 29 2007 10:14 pm

Hey Mike,

Ja ik een keer een onderwerp in het midden... zit ik te vloeken in mijn eigen kerk :-)

Wat je ziet als compressie van jpg, dit zijn losse veertjes in de nek van de meeuw, dit is beter te zien op het origineel.

De overbelichting op de nek is idd irrie.

Ik geef toe, het is niet mijn beste plaat maar door de spiegeling voor mij toch ok.

Groeten Raymond

mikemix

Bericht door mikemix » za dec 29 2007 10:20 pm

Dat heb ik bewust even achterwege gelaten, die spiegeling is idd mooi :wink:
Toch ken ik veel mooiere natuur/vogel foto's van je, zoals laatst van die exotische familielid v/d reiger, die vond ik super.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo dec 30 2007 1:34 am

Waarom haal je de vogel niet uit het midden door vanaf rechtsboven een stuk weg te croppen? Komt de spiegeling ook duidelijker naar voren!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

GdP

Bericht door GdP » zo dec 30 2007 1:54 am

Die meeuw doet het wel. Alleen jammer dat hij er zo klein opstaat.
Maar wel een leuk effect die spiegeling in het water.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo dec 30 2007 4:02 am

Raymond de plaat lijkt ook niet scherp, althans die sijs :-) niet.
Zelf heb ik op mijn website ook een meeuw staan waarvan de nek en borst uitgebeten is. Hierbij zat de vogel tegen een nog donkerder achtergrond dan de jouwe. Ik zou niet weten hoe dat op te lossen, althans de belichting zodanig in te stellen dat achteraf bewerken niet nodig is.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

CorH

Bericht door CorH » zo dec 30 2007 9:24 am

Misschien kan spot meting op de lichtste delen een oplossing zijn en natuurlijk in RAW.

Kostunrix

Bericht door Kostunrix » zo dec 30 2007 11:16 am

Met de updates is de foto een stuk beter geworden vwb de compositie. De 3e zou mijn insteek zijn. Mooi contrast van meeuw met de bruinzwarte grond.

mikemix

Bericht door mikemix » zo dec 30 2007 11:18 am

Vind die andere 2 al veel beter.
Laatst gewijzigd door mikemix op zo dec 30 2007 12:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo dec 30 2007 12:31 pm

Zo samen komen we er wel. :) Veel beter zo. Mijn voorkeur gaat uit naar 3; daar staat alles dat belangrijk is op.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

CorH

Bericht door CorH » zo dec 30 2007 12:39 pm

Als ik eerlijk mag zijn Raymond.
Gewoon nog een keer opnieuw proberen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”