indirect flitsen met sb 800 (extern)nikon d70

Discussies over flitsers
Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » zo dec 30 2007 1:04 pm

Dat lijkt me wel. Ik weet het niet zeker, want ik heb geen D200, maar volgens mij heeft die ook gewoon een Hot-shoe en daat komt de radiografische zender op.

dragon2

Bericht door dragon2 » zo dec 30 2007 2:20 pm

Hmm daar staat dat mijn d70S geen sb600 aan kan sturen dmv flitsen met de interne flitser, dat heb ik toch echt met het kerstdinee nog gedaan :shock:

En met de d80/d200/d70s zonder interne flits een sb600 aansturen is me nog nooit gelukt?!

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » zo dec 30 2007 2:39 pm

Jurgen, wellicht is het interessant om op 9 februari naar de NCN activiteit te komen die over flitsen gaat. Dé expert op dat gebied, gaf ook presentaties op het Nikon Event van laatst, laat dan de kneepjes zien.

http://www.nikon-club-nederland.nl/agenda.php

yoyo

Bericht door yoyo » zo dec 30 2007 2:48 pm

dragon2 schreef:Hmm daar staat dat mijn d70S geen sb600 aan kan sturen dmv flitsen met de interne flitser, dat heb ik toch echt met het kerstdinee nog gedaan :shock:

En met de d80/d200/d70s zonder interne flits een sb600 aansturen is me nog nooit gelukt?!

Je interpreteert de pagina verkeerd geloof ik.

Er staat dat de SB-600 alleen remote werkt.
En dat de commander functie gedaan kan worden via SB-800 of SU-800 of built-in flash als de body deze heeft.

Zie ook de Nikon.nl supportsite. Staat ook veel info.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » zo dec 30 2007 9:55 pm

Dit kwam ik ook tegen met mijn d300, ik had mijn sb-600 elders neergezet en camera op commander gezet en de ingebouwde flits op "--" hij flitst dan wel, en stuurt daarmee de remote aan, maar de flits van de ingebouwde flitser blijf je wel op je foto zien. Je remote flitser wordt namelijk aangestuurd door het IR signaal wat met de flitser van de camera meekomt. Om je flitser af te blokken maar wel de IR signalen naar de remote te laten gaan heb je idd zo'n afdekschermpje nodig of een SU-800.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » zo dec 30 2007 11:00 pm

>DEZE< heb ik onlangs aangeschaft. Een hele eenvoudige trigger voor maar € 21,00. Werkt goed! Je moet echter wel de flitser handmatig instellen.

Met mijn D200 kan ik de flitser in/op de camera uitschakelen.
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”