Vakantie Italië 2007

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
anton1951

Vakantie Italië 2007

Bericht door anton1951 » zo dec 30 2007 11:36 am

Afbeelding

Tijdens mijn vakantie in Toscane, in Italië, heb ik heel wat foto's (> 1.200)gemaakt, bijna allemaal vakantiekiekjes 'met zo veel mogelijk erop'. Leuk voor later. De foto die ik hier post is er een, waarin m'n eigen voorkeur als fotograaf en niet zozeer als toerist naar voren komt. Een foto de ik 'minimalistisch' noem.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo dec 30 2007 1:01 pm

Hoi Anton,

mooi hè Toscane! Je hebt vast genoten.

Mijn mening over de getoonde foto; de exif-info is storend, verder zou ik om het minimalisme te benadrukken dat donkere object links weghalen en rechts het onderwerp (een granaatappel?) helemaal vrijmaken door het gebouw erachter weg te Photoshoppen.

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » zo dec 30 2007 1:13 pm

Het is wel mooi!!

Laat eens wat meer van Toscane zien!
Graag met plaatsnaam.
Toscane staat bij mij op lijstje vakantiebestemmingen.

Tammo

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo dec 30 2007 3:10 pm

Skippy is me voor. Je had wellicht een stap echtra naar rechts kunnen doen om dat gebouw kwijt te raken, en die "donkere vlek" links, die hoort daar natuurlijk niet meer in het digitale tijdperk! :)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

mikemix

Bericht door mikemix » zo dec 30 2007 3:12 pm

Sluit me aan bij commentaar van Skippy, vind het beeld ook wat flets en mist wat helderheid/kleur.

anton1951

Bericht door anton1951 » zo dec 30 2007 3:28 pm

Jammer dat aan de essentie van de foto voorbij wordt gegaan en men zich verliest in de minder belangrijke details.

Skippy
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo dec 30 2007 3:38 pm

anton1951 schreef:Jammer dat aan de essentie van de foto voorbij wordt gegaan en men zich verliest in de minder belangrijke details.
De door jou genoemde essentie is minimalisme, ik meen alleen verbeterpunten (geen details maar essentiële zaken) benoemd te hebben die bijdragen aan het door jou beoogde beeld.

roeree

Bericht door roeree » zo dec 30 2007 3:39 pm

anton1951 schreef:Jammer dat aan de essentie van de foto voorbij wordt gegaan en men zich verliest in de minder belangrijke details.
Volgens mij wordt hier juist heel veel aandacht aan de essentie van de foto besteed.

En tja details horen erbij, zelfs of misschien juist wel bij minimalisme!

Groeten Raymond

paparazzi

Bericht door paparazzi » zo dec 30 2007 3:41 pm

denk dat je topic-titel te hoge verwachtingen oproept (ja, ik dacht dus ook toscaanse landschappen aan te treffen en dan valt deze foto dus tegen omdat die niets specifieks Italiaans heeft)

met het commentaar van de anderen ben ik 't eens; poets de niet ter zake doende details weg als 't je om minimalisme gaat

mikemix

Bericht door mikemix » zo dec 30 2007 3:43 pm

Dan moet je hem niet plaatsen, tot nu toe zie ik alleen maar opbouwende kritiek waar je alleen maar je voordeel mee doet.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo dec 30 2007 3:47 pm

Jammer dat je aan de essentie van het commentaar voorbij gaat... :? :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » zo dec 30 2007 5:31 pm

Ben het ook volledig met mijn voorgangers eens. Probeer het eens en kijk dan naar het resultaat...
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » zo dec 30 2007 5:47 pm

Voor een goede foto vormen de details de essentie.
Goethe zei al:
"Der liebe Gott steckt im Detail".

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”